fbpx
« Εκπαίδευση

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα τμήματα Ένταξης

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα τμήματα Ένταξης

Μοριοδοτούμενα Elearning Προγράμματα

Επιμορφωθείτε από καταξιωμένους ακαδημαϊκούς στους τομείς της Συμβουλευτικής, της Ειδικής Αγωγής & Παράλληλης Στήριξης, της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, τη Σχολικής Ψυχολογίας, κ.ά.

Φοίτηση μαθητών χωρίς γνωμάτευση:

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 48275/Δ3/28-03-2019, μαθητές/τριες, οι οποίοι δεν διαθέτουν αξιολογική έκθεση – γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. για υποστήριξη από Τ.Ε., δύνανται να υποστηρίζονται από Τ.Ε. με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ύστερα από:

α) εισήγηση της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών/τριών, εφόσον η υποστήριξη αυτή συμπεριλαμβάνεται στο σχεδιασμό του βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης

β) σχετικό αίτημα των γονέων ή κηδεμόνων

γ) σύμφωνη γνώμη του/της Συντονιστή/στριας Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή του/της Συντονιστή/στριας παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου».

Δηλαδή, εκτός από τη σύμφωνη γνώμη των γονέων και τη σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή ΕΑ και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή του Συντονιστή παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου, ορίζει ως απαραίτητη την εισήγηση της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών του σχολείου. Η εισήγηση αυτή θα στηρίζεται στην εφαρμογή βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης για τον/την μαθητή/μαθήτρια με αναπηρία ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Εκπαιδευτικοί των Τμημάτων  Ένταξης (Τ.Ε.):

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 48275/Δ3/28-03-2019 οι Εκπαιδευτικοί των Τ.Ε.:  

  1. Ενημερώνουν και υποστηρίζουντα μέλη της σχολικής κοινότητας για θέματα ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης σε συνεργασία με το προσωπικό του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ.
  2. Συντάσσουν:

α) το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας του Τ.Ε., το οποίο υποβάλλεται δια του Διευθυντή του σχολείου μαζί με το ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας, για θεώρηση στον Προϊστάμενο  Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείς Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και

β) την ετήσια αξιολογική έκθεση λειτουργίας του Τ.Ε., στο πλαίσιο της διαδικασίας αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των Σχολικών Μονάδων, σύμφωνα με την αριθμ. 1816/ ΓΔ4/07-01-2019 (ΦΕΚ 16/τ.Β’/11-01-2019), η οποία υποβάλλεται δια του Διευθυντή του σχολείου στο οικείο ΠΕΚΕΣ υπόψη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης.

  1. Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές συσττεγαζόμενων σχολείων ή σε προγράμματα παράλληληςστήριξης του σχολείου τους ή όμορου σχολείου ύστερα από απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Εκτός από αυτά, ισχύουν και όσα αναφέρονται στην  Υπουργική Απόφαση 27922/Γ6/03-04-2007 (ΦΕΚ 449/03-04-2007) «Ιδιαίτερα καθήκοντα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης»:

  1. Οι εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. αξιολογούν τους μαθητέςγια τη διερεύνηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών με βάση τις προτάσεις οι οποίες  έχουν υποβληθεί στο σύλλογο διδασκόντων από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Προκειμένου να εντάξουν τους μαθητές στο Τ.Ε., λαμβάνουν υπόψη:
  • τη σοβαρότητα των εκπαιδευτικών αναγκών
  • την ανάγκη για εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
  • την ηλικία και την τάξη στην οποία φοιτούν οι προτεινόμενοι να παρακολουθήσουν το Τ.Ε.
  • τον αριθμό των μαθητών που έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν αποτελεσματικά και προτείνουν αυτούς που θα υποστηριχθούν από το τμήμα ένταξης με τεκμηριωμένη εισήγηση.
  1. Ενημερώνουν,  σε συνεργασία με το διευθυντή του σχολείου, τους γονείς και κηδεμόνες του μαθητήσχετικά με τις διαδικασίες που είναι απαραίτητες να γίνουν για να  φοιτήσει στο Τ.Ε.. Σε καμιά περίπτωση δεν αποκλείεται μαθητής από το Τ.Ε., αν οι γονείς του επιθυμούν τη φοίτησή του σε αυτό ακόμα κι αν δεν έχει διάγνωση από τις αρμόδιες διαγνωστικές υπηρεσίες. Στις περιπτώσεις αυτές αρκεί  σχετική εισήγηση από το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής.
  2. Συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό της τάξης, ώστε να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του κοινού και του εξειδικευμένου προγράμματοςως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησής του (π.χ. συνδιδασκαλία). Στόχος παραμένει η πλήρης ένταξη στο σχολικό περιβάλλον.
  3. Ενισχύουν τη γενικότερη προσαρμογή των μαθητών του Τ.Ε. στο κοινό σχολ. περιβάλλον, με τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας, παιχνιδιών και άλλων δραστηριοτήτωντης σχολικής ζωής.
  4. Μεριμνούν για την τακτική ενημέρωση του ατομικού φακέλου του κάθε μαθητή, ο οποίος φυλάσσεται σε ασφαλή χώρο με ευθύνη του διευθυντήτου σχολείου.

Ενδεικτικά ο φάκελος μπορεί να περιέχει:

  • συνοπτικό οικογενειακό και κοινωνικό ιστορικό του μαθητή,
  • γνωματεύσεις και αξιολογήσεις που αφορούν στις εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες του μαθητή,
  • εισηγήσεις για την κατάρτιση του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Σε περίπτωση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος (μετεγγραφή ή εγγραφή) ενημερώνεται η διεύθυνση της νέας σχολικής μονάδας.

Διευθυντές των σχολείων στα οποία λειτουργούν Τ.Ε.:

Φροντίζουν για τον εξοπλισμό και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των Τ.Ε., ύστερα από εισήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών.

Μεριμνούν για την απρόσκοπτη λειτουργία των Τ.Ε., δεν απασχολούν τους εκπαιδευτικούς αυτών σε άλλες δραστηριότητες και δεν αναστέλλουν τη λειτουργία τους χωρίς την έγκριση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Επιμέλεια: Δρ Ράνια Χιουρέα, Σύμβουλος ΕΑΕ
Αναδημοσίευση από http://www.chiourea.gr/2020/10/blog-post_1.html

Πότε αξίζει να κάνεις ένα μεταπτυχιακό ;

  Πότε αξίζει ένα μεταπτυχιακό να το κάνεις;   Ένα σημαντικό δίλημμα, που αντιμετωπίζουν πολλοί νέοι απόφοιτοι, καθώς σχεδιάζουν τα πρώτα τους βήματα στον...

Μαθηματικά και διαφοροποιημένη σταδιοδρομία

  Η αγορά εργασίας παρουσιάζει νέες τάσεις και ευκαιρίες για τους μαθηματικούς, που μπορούν να εκμεταλλευτούν διεπιστημονικές σπουδές για διαφοροποίηση...

Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα: Συχνές ερωτήσεις

Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα για φοιτητές ΑΕΙ και ΣΑΕΚ Στο ακόλουθο αρχείο θα βρείτε κάθε σημαντική λεπτομέρεια για να υποβάλλεται την αίτηση για το φοιτητικό...

Οδηγίες για την εισαγωγή αλλοδαπών – αλλογενών 2025

Οδηγίες για την εισαγωγή αλλοδαπών - αλλογενών 2025 Την Παρασκευή 27 06 2025 ανακοινώνονται οι οδηγίες για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας...

ΕΠΑΛ και Μηχανογραφικό 2025: Έξυπνες επιλογές!

ΕΠΑΛ και έξυπνες επιλογές  Μηχανογραφικό 2025: Αν και συχνά η προσοχή στρέφεται στις σχολές υψηλής ζήτησης, είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε ότι και οι...

Αντιστοιχίες τμημάτων ΑΕΙ για το Ακαδ. Έτος 2025-26

Ανακοινώθηκαν οι αντιστοιχίες των τμημάτων Υπογράφηκε από τον υφυπουργό Παιδείας Νίκο Παπαϊωάννου η απόφαση με την αντιστοιχία των Τμημάτων, Εισαγωγικών...

Βαθμοί Πανελληνίων: Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2025

Ανακοινώθηκαν οι Βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων Α. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ: Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει ότι οι βαθμολογίες...

Αποτελέσματα Πανελληνίων 2025: Οι «αθόρυβες» σχολές με λίγα μόρια αλλά «δυνατά» χαρτιά για καριέρα

Αποτελέσματα 2025: «Διαμάντια» σχολές με τις χαμηλότερες βάσεις Καθώς αναμένουμε τα αποτελέσματα των Πανελληνίων 2025 κορυφώνεται σταδιακά η αγωνία των...

Μηχανογραφικό 2025: Ποιο είναι το κατάλληλο κριτήριο για να επιλέξω σχολή;

Μηχανογραφικό 2025: Ποιό είναι το κριτήριο που πρέπει να λάβω υπόψιν μου για να επιλέξω σχολή; Oι υποψήφιοι καλούνται σύντομα να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό...

Μηχανογραφικό Δελτίο 2025

Μηχανογραφικό Δελτίο 2025: Τι χρειάζεται να γνωρίζεις Η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, για όσους αποφασίσουν να συμμετάσχουν, αποτελεί έναν  σταθμό στη...