fbpx
« Αγορά εργασίας

Online Personal Branding | Πως να χτίσεις την προσωπική σου εικόνα στο διαδίκτυο

Πως να χτίσεις την προσωπική σου εικόνα στο διαδίκτυο 

Με 1 δισεκατομμύριο καθημερινές αναζητήσεις ονομάτων στο Google, είναι σχεδόν βέβαιο, ότι ένας πιθανός εργοδότης, πελάτης ή ακόμα και πρώτο ραντεβού, έχει αναζητήσει -κάποια στιγμή- το όνομα σου στο διαδίκτυο.

Τα αποτελέσματα των ερευνών του, είναι αυτά που θα διαμορφώσουν την πρώτη του εντύπωση για σένα. Το ψηφιακό σου αυτό αποτύπωμα είναι η Προσωπική σου Εικόνα στο Διαδίκτυο.

Η Προσωπική σου Εικόνα δηλαδή, είναι αυτή που παρουσιάζει το ‘Ποιος Είσαι’ στους άλλους και το συνδέει με το ‘Τι Κάνεις’ και ‘Πως το Κάνεις’. Αφορά την φήμη σου και φανερώνει πως οι άλλοι σε αντιλαμβάνονται. Ουσιαστικά είναι, μία προσδοκία για το τι να περιμένει κανείς από σένα και πως θα αισθανθεί εάν σε προσλάβει, συνεργαστεί ή είναι μαζί σου.

Στην ψηφιακή εποχή που ζούμε, όπου η κάθε πληροφορία είναι ένα κλικ μακριά μας, είναι σχεδόν βέβαιο, πως όταν κάποιος θέλει να μάθει περισσότερα για σένα, θα googlάρει το όνομα σου. Το θέμα είναι κατά πόσο αυτά που θα ανακαλύψει, θα δίνουν την σωστή εντύπωση για το άτομο σου.

Όλοι έχουμε Προσωπική Εικόνα στο Διαδίκτυο. Το ερώτημα ωστόσο είναι κατά πόσο αυτή η Εικόνα αντιπροσωπεύει και απεικονίζει τον εαυτό που επιθυμούμε να εμφανίζουμε στους άλλους. Για τη διαχείριση λοιπόν της ψηφιακή σου παρουσίας, προς την κατεύθυνση που απεικονίζει την καλύτερη έκδοση της Εικόνας σου, συγκεντρώσαμε τους παρακάτω τρόπους:

1) Googlαρε τον Εαυτό σου

Θυμήσου, ότι το Google δίνει τη πρώτη εντύπωση για το άτομο σου, όταν κάποιος αναζητήσει το όνομα σου! Σκέψου το, ως την επαγγελματική σου κάρτα, που όλος ο κόσμος έχει απευθείας πρόσβαση σε αυτή. Επειδή το 94% των ανθρώπων όταν αναζητά κάτι στο διαδίκτυο, κοιτάζει μόνο την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων, εάν θέλεις να κάνεις μία καλή πρώτη εντύπωση, φρόντισε αυτή να δείχνει ωραία!

Πριν όμως ξεκινήσεις να κάνεις οτιδήποτε για να προωθήσεις την Προσωπική σου Εικόνα, δες τι λέει ήδη το Google για σένα. Αξιολόγησε τα αποτελέσματα των ερευνών σου και κατέστρωσε ένα σχέδιο που θα εκτελέσεις, ώστε η ψηφιακή σου ταυτότητα να αντικατοπτρίζει την καλύτερη επικαιροποιημένη εκδοχή του εαυτού σου.

Φρόντισε ωστόσο να ανατρέχεις συχνά στην αναζήτηση του ονόματος σου, ώστε να παρακολουθείς την πρόοδο των ενεργειών σου. Συμβουλή: Για να έχεις αξιόπιστα αποτελέσματα στους περιοδικούς σου ελέγχους, θυμήσου να αποσυνδέεσαι από τον περιηγητή σου ή να μπαίνεις σε ανώνυμη περιήγηση στο Chrome, ώστε τα ευρήματα των ερευνών σου, να μην επηρεάζονται από το ιστορικό της αναζήτησης σου.

2) Όρισε την Εικόνα σου σύμφωνα με τους Στόχους σου

Για να προβάλεις την Εικόνα που θέλεις για τον εαυτό σου, πρωτίστως θα πρέπει να αποφασίσεις τι είδους εικόνα θέλεις να κρατήσουν οι άλλοι από σένα. Πως δηλαδή θέλεις να συνδέουν το όνομα σου, όταν σε σκέφτονται; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο που θέλεις να σε αντιλαμβάνονται ως ειδικό, ή υπάρχουν κάποιες ιδιαίτερες δεξιότητες ή τομέας που θέλεις να σε ταυτίζουν;

Πρέπει να καθορίσεις εκ των προτέρων, τι χαρακτηριστικά θα τονίσεις στην προσωπικότητα και στην επαγγελματική σου ταυτότητα, ώστε να επιτύχεις τους στόχους που επιθυμείς. Πρόσεχε ωστόσο να είσαι αληθινός και αυθεντικός στην εικόνα σου, που δεν θα είναι άλλη από τον πραγματικό σου εαυτό, στην καλύτερη του εκδοχή. Μην προσπαθήσεις σε καμία περίπτωση, να επιδείξεις κάτι διαφορετικό από αυτό που είσαι, γιατί με την αποκάλυψη της αλήθειας, θα χάσεις την εμπιστοσύνη που τόσο επίπονα προσπαθείς να χτίσεις.
Αυτό που έχεις να κάνεις, είναι να ανακαλύψεις τι είναι αυτό που σε κάνει να ξεχωρίζει ως άτομο και ως επαγγελματίας καθώς και να τονίσεις τα δυνατά σου στοιχεία. Επικοινώνησε τις αξίες σου, τα πιστεύω και τον τρόπο σκέψης σου και άσε αυτό που πρεσβεύεις να σκιαγραφήσει την πιο ολοκληρωμένη Εικόνα του εαυτού σου.

3) Αναγνώρισε το Κοινό-Στόχο σου

Όταν έχεις καθορίσει την εικόνα που επιθυμείς για τον εαυτό σου, σύμφωνα με τους στόχους σου, πρόβαλε την στο κατάλληλο κοινό. Τι άτομα θέλεις να ενδιαφερθούν για αυτό που έχεις να πεις; Ποιους θέλεις να προσελκύσεις και να σε προσέξουν; Είναι πιθανοί εργοδότες, συνεργάτες, ή πελάτες; Είναι άτομα με κοινά ενδιαφέροντα μαζί σου, άτομα που ασχολούνται στον τομέα σου ή σε τομέα που θέλεις να μεταπηδήσεις; Ποιος είναι ο λόγος που θέλεις να συνδεθείς μαζί τους; Μία πιθανή θέση εργασίας, μία συνεργασία, κάποιες πωλήσεις, ή ίσως αναγνώριση;

Όποιο και να είναι το κοινό σου, ένα είναι σίγουρο ότι θα πρέπει να το καταλάβεις και να το φροντίσεις. Να αναγνωρίσεις τις ανάγκες του και να προσπαθήσεις να καλύψεις κάποιες από αυτές. Μόνο όταν είσαι σε θέση να προσφέρεις κάτι που τους ενδιαφέρει, θα είσαι σε θέση να κερδίσεις την προσοχή τους. Και μόνο όταν αισθανθούν ασφάλεια μαζί σου, θα μπορέσουν να σε εμπιστευτούν, ώστε να δημιουργήσουν κάποιο είδος επαφής με σένα!

 

 

 

 

 

4) Ξεκίνησε ένα Blog ή/και Κατασκεύασε τη δική σου Ιστοσελίδα

Blog

Ένας από τους καλύτερους τρόπους στο να οδηγήσεις την Προσωπική σου Εικόνα στην κατεύθυνση που επιθυμείς, είναι να ξεκινήσεις το δικό σου Blog (Προσωπικό Ιστολόγιο). Με το Blog έχεις τη δυνατότητα να βελτιώσεις την ορατότητα, την αξιοπιστία και το ενδιαφέρον που μπορεί να προκαλέσει η διαδικτυακή σου παρουσία.
Δεν υπάρχει πιο αυθεντική και ταυτόχρονα πιο ελεγχόμενη εκδήλωση της προσωπικότητας, των ενδιαφερόντων και των επιτευγμάτων σου, παρά μέσα από τις δημοσιεύσεις των δικών σου αναρτήσεων, χρησιμοποιώντας το δικό σου στυλ. Έτσι, καθιστάς δημόσια ορατές την ειδίκευση, τη γνώση και την άποψη σου για το αντικείμενο σου, αφήνοντας συγχρόνως την προσωπικότητα σου να διαφανεί. Πρόσεχε ωστόσο, ακριβώς επειδή οι αναρτήσεις σου είναι δημόσιες, χρειάζεται αρκετή επιμέλεια στο περιεχόμενο τους. Φρόντισε πάντα να σε αντιπροσωπεύουν με θετικό τρόπο.

Δεδομένου ωστόσο ότι ένα καινούριο Blog, χρειάζεται αρκετό χρόνο και συχνές αναρτήσεις για να αποκτήσει ισχυρή επισκεψιμότητα, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις και τη διαδικασία του “Guest Blogging”, της συνεισφοράς δηλαδή των άρθρων σου, σε άλλο Blog/Ιστοσελίδα.

Η μέθοδος αυτή, θα μπορούσε να καταστεί πολύ αποτελεσματική για την ανάδειξη της Προσωπικής σου Εικόνας, αρκεί να προσφέρεις χρήσιμο υλικό και να επιλέξεις ορθά τον ιστοχώρο που θα το δημοσιεύσεις, σύμφωνα πάντα με το αντικείμενο και το κοινό που στοχεύεις. Φρόντισε επίσης, στο τέλος της κάθε δημοσίευσης, να συμπεριλαμβάνεις πάντα κάποιο ηλεκτρονικό σου σύνδεσμο επικοινωνίας, ώστε όποιος σε αναζητήσει να μπορεί να σε βρίσκει.

Ιστοσελίδα

Ο κορυφαίος τρόπος να διασφαλίσεις υψηλή κατάταξη του ονόματος σου στις μηχανές αναζήτησης, είναι η διαχείριση της δικής σου ιστοσελίδας με το όνομα σου. Με την ιστοσελίδα σου, μετατρέπεις τον εαυτό σου, σε κυρίαρχο της προσωπικής σου εικόνας, αναδεικνύοντας το ‘Ποιος Είσαι’ και όχι μόνο το ‘Τι Κάνεις’. Μία ψηφιακή γωνιά, με άρθρα, απόψεις, συνδέσμους, δείγματα δουλειάς και φωτογραφίες, μπορεί να αποκαλύψει την πλήρη εικόνα του εαυτού σου και να σε διαχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

Σε αντίθεση με το βιογραφικό και τη συνοδευτική επιστολή, που μπορείς απλά να δηλώσεις στους πιθανούς εργοδότες τι μπορείς να τους προσφέρεις, η ιστοσελίδα είναι ο τόπος που μπορείς να τους τα επιδείξεις. Ιδιαίτερα στην περίπτωση που σε ενδιαφέρει μία εναλλαγή καριέρας, και το βιογραφικό απλά επιδεικνύει τις παρελθοντικές σου εμπειρίες, ο δικός σου ιστότοπος μπορεί να καταστεί το απόλυτο εργαλείο απεικόνισης του μελλοντικού σου εαυτού.

5) Χρησιμοποίησε τα Κοινωνικά Δίκτυα

Το πιο ισχυρό μέσο διάδοσης της Προσωπικής σου Εικόνας, είναι ο χώρος των Κοινωνικών Δικτύων. Υπάρχουν πολλές σελίδες κοινωνικές δικτύωσης, οι πιο γνωστές από τις οποίες είναι το Facebook, το Τwitter, το Instagram και το LinkedIn.

Ως διαδικτυακές πλατφόρμες επικοινωνίας, οι σελίδες αυτές προάγουν την διεπαφή μεταξύ των μελών τους και για το λόγο αυτό παρέχουν το ιδανικότερο περιβάλλον, για την ανεύρεση και την εμπλοκή σου με το κοινό που στοχεύεις. Έτσι, μπορούν να αποτελέσουν το σημείο κλειδί, για να καταστήσεις τον εαυτό σου ορατό στις ψηφιακές κοινότητες που επιθυμείς, και να πετύχεις διάδραση μαζί τους.

Πριν ωστόσο επιχειρήσεις κάποια νέα διεπαφή, φρόντισε να έχεις κατανοήσει πλήρως το περιβάλλον που επικρατεί σε κάθε δίκτυο και τους κανόνες που το διέπουν. Γιατί, παρόλο που όλα τους χαρακτηρίζονται ως πλατφόρμες σύνδεσης χρηστών, η έννοια ‘Επαφή-Φίλος’ σε κάθε σελίδα, αποκτά διαφορετική σημασία.

Αυτό που έχεις να κάνεις εδώ, είναι να επιλέξεις δύο με τρία κοινωνικά μέσα, στα οποία παραβρίσκεται εκεί το κοινό σου και ταιριάζουν στο αντικείμενο και την ιδιοσυγκρασία σου. Μην προσπαθήσεις να συμμετέχεις σε όλα, γιατί είναι πρακτικά ανέφικτο. Αφοσιώσου μόνο σε αυτά που διάλεξες, και κατέστησε τον εαυτό σου ενεργό με συχνές ενημερώσεις και εμπλοκή με το κοινό σου. Δικτυώσου ψηφιακά, με τη συμμετοχή σου σε ομάδες που αφορούν τον κλάδο ή το αντικείμενο σου και λάμβανε μέρος στις συζητήσεις μαζί τους, αφήνοντας να διαφανεί ο επαγγελματισμός αλλά και η ανθρώπινη σου πλευρά.

Έχε στο νου σου όμως, ότι με την πρόκληση του ενδιαφέροντος των συνομιλητών σου, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η πρώτη τους κίνηση είναι να επισκεφτούν το προφίλ σου. Για το λόγο αυτό, φρόντισε η εμφάνιση των προφίλ σου, να σε αντιπροσωπεύει επαγγελματικά με φωτογραφίες που βρίσκονται σε πλήρη συμφωνία μεταξύ τους, ώστε να είσαι εύκολα αναγνωρίσιμος. Κατέγραψε σε όλα, μία σύντομη αλλά ισχυρή περιγραφική θέση του ποιος είσαι, τι κάνεις και του τι πιστεύεις και πρόσθεσε όλες σου τις επικαιροποιημένες πληροφορίες. Δώσε έτσι στον επισκέπτη σου το κίνητρο να συνδεθεί μαζί σου, κάνοντας τον να αισθανθεί ότι αποτελείς ένα χρήσιμο σύνδεσμο για εκείνον.

6) Κοινοποίησε Ελκυστικό Περιεχόμενο

Καμία ωστόσο από τις παραπάνω ενέργειες δεν είναι ικανές να αναδείξουν την Προσωπική σου Εικόνα, εάν δεν κοινοποιείς ελκυστικό και χρήσιμο προς το κοινό σου, Περιεχόμενο. Οδηγός σου στην επιλογή του περιεχομένου σου, τόσο για τον ιστότοπο όσο και τα κοινωνικά σου δίκτυα, είναι αυτό να βρίσκεται πάντοτε, σε πλήρη συμφωνία με την Εικόνα σου. Έτσι, όταν κάποιος ανακαλύψει το προφίλ σου και κυλίσει τον κέρσορα του στις αναρτήσεις σου, αυτές να είναι σε θέση να αποδεικνύουν αυτό που έχεις δηλώσει στην περιγραφική σου θέση (Bio).

Πρακτικά, αυτό που έχεις να κάνεις εδώ, είναι να συνδέσεις τα προφίλ σου με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που θέλεις να σε συσχετίζουν οι άλλοι, και οι αναρτήσεις σου να ακολουθούν αυτή σου την κατεύθυνση. Επέλεγε υλικό σε διάφορες μορφές, που θεωρείς ότι το κοινό σου θα βρει ενδιαφέρον. Μην αμελείς να προσθέτεις πάντοτε το δικό σου σχόλιο στις αναρτήσεις που δεν αφορούν δική σου δημιουργία, για να καθιστάς ορατή και τη δική σου θέση σ ‘αυτές.

Γενικά, ό,τι και να δημοσιεύεις, φρόντιζε να έχεις πάντα στο νου σου τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες και τα θέματα που αφορούν το κοινό σου, ώστε να κοινοποιείς περιεχόμενο που θα αξιοποιείται από αυτό. Μη διστάσεις επίσης να φανερώσεις στις αναρτήσεις σου και την πιο προσωπική σου πλευρά, αφήνοντας να διαφανεί ο χαρακτήρας και η ιδιοσυγκρασία σου. Δώσε έτσι στον αναγνώστη σου, τη δυνατότητα να σε γνωρίσει και να σε συμπαθήσει ως άτομο, ώστε να θελήσει να συνδεθεί μαζί σου. Άλλωστε η όλη ουσία της παρουσίας σου στο διαδίκτυο, είναι να έρθεις σε αλληλεπίδραση με άλλα άτομα και να καλλιεργήσεις σχέσεις μαζί τους.

Όπως αντιλαμβάνεσαι από τα παραπάνω, το να χτίσεις την Εικόνα σου στο Διαδίκτυο, προς την κατεύθυνση που επιθυμείς, δεν είναι κάτι εύκολο ή μπορεί να συμβεί σε μία νύχτα. Απαιτεί συνέπεια, επιμονή και χρόνο. Ωστόσο, είναι μια διαδικασία που αποδίδει σε ευκαιρίες τόσο επαγγελματικές όσο και προσωπικές. Για αυτό αξίζει να την ΞΕΚΙΝΗΣΕΙΣ!

Επιμέλεια-Σύνταξη: Δρόσου Χριστίνα, Επιστημονικός Συνεργάτης EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

Πως η επιστήμη των δεδομένων εφαρμόζεται στις Θετικές Επιστήμες & στις Επιστήμες Υγείας

  Επιστήμη των δεδομένων Η επιστήμη των δεδομένων αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα διαρκώς αναπτυσσόμενο τομέα ο οποίος βρίσκει εφαρμογή σε διάφορες επιστημονικές...

Εισαγωγή στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) 2024-2025

Εισαγωγή σπουδαστών/στριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) ακαδημαϊκού έτους 2024-2025 Με Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας καθορίσθηκε ο συνολικός...

Βιολογία: 3 δυναμικά πεδία εξειδίκευσης

Εξειδικεύσεις στη Βιολογία Η Βιολογία αποτελώντας την επιστήμη που μελετά τα φαινόμενα και τις διαδικασίες της ζωής, δηλαδή τους οργανισμούς στο περιβάλλον...

Το επάγγελμα δεν έχει φύλο

Το επάγγελμα δεν έχει φύλο Η νέα καμπάνια της EMPLOY EDU Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας για την ευαισθητοποίηση σε θέματα εργασίας και τα έμφυλα στερεότυπα Όταν η...

Στεγαστικό επίδομα Δ.Ι.Ε.Κ.

Στεγαστικό επίδομα Δ.Ι.Ε.Κ. Ευτυχώς από το στεγαστικό επίδομα δεν εξαιρούνται και οι σπουδαστές των Δ.Ι.Ε.Κ. Οι ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων χορήγησης...

Προκήρυξη Πυροσβεστικής Ακαδημίας 2024 -2025

Προκήρυξη Διαγωνισμού Πυροσβεστικής Ακαδημίας  Κοινοποιείται η Προκήρυξη Διαγωνισμού για την εισαγωγή φοιτητών/ριών στη Σχολή Αξιωματικών και σπουδαστών/ριών...

Αριθμός Εισακτέων στις Σχολές Πυροσβεστικής για το έτος 2024 – 2025

Αριθμός εισακτέων για τις Σχολές Αξιωματικών και Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας 1. Ο αριθμός των προκηρυσσόμενων θέσεων για ιδιώτες υποψηφίους μέσω...

Αποτελέσματα Αθλητικών Δοκιμασιών & Πρόγραμμα Ψυχομετρικών Εξετάσεων υποψηφίων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ

Αποτελέσματα διαδικασίας Αθλητικών Δοκιμασιών - Πρόγραμμα Ψυχομετρικών Εξετάσεων υποψηφίων του διαγωνισμού απευθείας κατάταξης Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ....

Πρόγραμμα Προκαταρτικών Εξετάσεων Αστυνομικής Ακαδημίας

Πρόγραμμα Προκαταρκτικών Εξετάσεων i) υποψηφίων για εισαγωγή ιδιωτών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 με το σύστημα των...

Τα πάντα για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα

Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα Εφόσον αποτελεί «πραγματική ανάσα» το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα για αρκετές οικογένειες, ειδικά στις μέρες μας, θελήσαμε να σας...