Έξι σχολές για σίγουρη δουλειά!
Σχολές & Τμήματα για σίγουρη δουλειά
Συχνή είναι η συζήτηση αν και κατά πόσο στα Ελληνικά Α.Ε.Ι., βλέπουμε προγράμματα σπουδών, πεδία, τομείς και εξειδικεύσεις που θα εφοδιάσουν τους αυριανούς αποφοίτους με γνώσεις απαραίτητες για την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση και με πτυχία που θα τους οδηγήσουν στα επαγγέλματα του μέλλοντος; Η αλήθεια είναι πως, σε πολλά τμήματα της Ελληνικής Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παράγεται έργο και καλλιεργούνται, αθόρυβα, γνώσεις που προετοιμάζουν επιστήμονες και επαγγελματίες του μέλλοντος. Οι περιπτώσεις είναι αρκετές, και συχνά δεν τις γνωρίζουν γονείς και μαθητές, όταν εξερευνούν τα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημίων μας.
Σχετικό άρθρο της επιστημονικής ομάδας της εταιρείας συμβούλων εκπαίδευσης & σταδιοδρομίας EMPLOY EDU, δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα στα ΝΕΑ και αναδημοσιεύθηκε από το in.gr και από αρκετούς ακόμη δικτυακούς τόπους
Στη νέα ψηφιακή εποχή που διανύουμε και με τις απαιτήσεις να έχουν αυξηθεί παγκοσμίως σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα για σπουδές σχετικά με την ψηφιακή μάθηση, τους κώδικες κ.λπ., η αγορά εργασίας διαρκώς εξελίσσεται. Η τηλεργασία που μπήκε αναπάντεχα αλλά καταλυτικά στις ζωές μας διαμορφώνει νέα δεδομένα και το επίμονο ερώτημα: Ήρθε για να μείνει; Και ποιο θα είναι το επόμενο μοντέλο εργασιακών σχέσεων μετά την πανδημία;
«Η κουβέντα για θέσεις εργασίας που θα υφίστανται, επαναπροσδιορίζονται αλλά και δημιουργούνται εκ νέου εντείνεται διαρκώς» λέει στα «ΝΕΑ» ο σύμβουλος σταδιοδρομίας Χρήστος Ταουσάνης: «Λίγο-πολύ, σχετικές μελέτες αναφέρουν πως μέχρι το 2030 περίπου ένα 10% θα αφορά νέα εντελώς επαγγέλματα. Ενα μεγάλο ποσοστό θέσεων εργασίας εξαρτάται από το reskilling & upskilling διαφόρων επιστημόνων και εργαζομένων αλλά και την πρόσκτηση νέων γνώσεων και ικανοτήτων που απαιτεί η 4η βιομηχανική επανάσταση που είχε ξεκινήσει πριν τα νέα δεδομένα του COVID-19 επηρεάσουν την τρέχουσα πραγματικότητα».
Πάντως, όπως εξηγεί, ειδικά στην Ευρώπη, διαφαίνεται έντονα η τάση για αύξηση της απασχόλησης σε τομείς όπως οι τηλεπικοινωνίες, ενώ μειώνεται στη μεταποίηση και στη γεωργία. Η αύξηση της απασχόλησης, ωστόσο, πριν από την πανδημία, ευνόησε τους εργαζομένους με υψηλά επίπεδα γνώσεων και δεξιοτήτων, λογικό επακόλουθο και της νέας βιομηχανικής επανάστασης που βιώνουμε.
Κατά πόσο όμως στα ελληνικά ΑΕΙ βλέπουμε αντίστοιχα προγράμματα σπουδών, πεδία, τομείς και εξειδικεύσεις; Η αλήθεια είναι πως σε πολλά τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καλλιεργούνται γνώσεις που προετοιμάζουν επιστήμονες και επαγγελματίες του μέλλοντος.
Διαβάστε σχετικά στο άρθρο, όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ και στο in.gr