fbpx
« Εκπαίδευση

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα τμήματα Ένταξης

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα τμήματα Ένταξης

Μοριοδοτούμενα Elearning Προγράμματα

Επιμορφωθείτε από καταξιωμένους ακαδημαϊκούς στους τομείς της Συμβουλευτικής, της Ειδικής Αγωγής & Παράλληλης Στήριξης, της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, τη Σχολικής Ψυχολογίας, κ.ά.

Φοίτηση μαθητών χωρίς γνωμάτευση:

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 48275/Δ3/28-03-2019, μαθητές/τριες, οι οποίοι δεν διαθέτουν αξιολογική έκθεση – γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. για υποστήριξη από Τ.Ε., δύνανται να υποστηρίζονται από Τ.Ε. με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ύστερα από:

α) εισήγηση της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών/τριών, εφόσον η υποστήριξη αυτή συμπεριλαμβάνεται στο σχεδιασμό του βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης

β) σχετικό αίτημα των γονέων ή κηδεμόνων

γ) σύμφωνη γνώμη του/της Συντονιστή/στριας Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή του/της Συντονιστή/στριας παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου».

Δηλαδή, εκτός από τη σύμφωνη γνώμη των γονέων και τη σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή ΕΑ και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή του Συντονιστή παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου, ορίζει ως απαραίτητη την εισήγηση της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης μαθητών του σχολείου. Η εισήγηση αυτή θα στηρίζεται στην εφαρμογή βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης για τον/την μαθητή/μαθήτρια με αναπηρία ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

Εκπαιδευτικοί των Τμημάτων  Ένταξης (Τ.Ε.):

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 48275/Δ3/28-03-2019 οι Εκπαιδευτικοί των Τ.Ε.:  

  1. Ενημερώνουν και υποστηρίζουντα μέλη της σχολικής κοινότητας για θέματα ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης σε συνεργασία με το προσωπικό του οικείου Κ.Ε.Σ.Υ.
  2. Συντάσσουν:

α) το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας του Τ.Ε., το οποίο υποβάλλεται δια του Διευθυντή του σχολείου μαζί με το ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας, για θεώρηση στον Προϊστάμενο  Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείς Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και

β) την ετήσια αξιολογική έκθεση λειτουργίας του Τ.Ε., στο πλαίσιο της διαδικασίας αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου των Σχολικών Μονάδων, σύμφωνα με την αριθμ. 1816/ ΓΔ4/07-01-2019 (ΦΕΚ 16/τ.Β’/11-01-2019), η οποία υποβάλλεται δια του Διευθυντή του σχολείου στο οικείο ΠΕΚΕΣ υπόψη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης.

  1. Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές συσττεγαζόμενων σχολείων ή σε προγράμματα παράλληληςστήριξης του σχολείου τους ή όμορου σχολείου ύστερα από απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Εκτός από αυτά, ισχύουν και όσα αναφέρονται στην  Υπουργική Απόφαση 27922/Γ6/03-04-2007 (ΦΕΚ 449/03-04-2007) «Ιδιαίτερα καθήκοντα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολικές δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης»:

  1. Οι εκπαιδευτικοί των Τ.Ε. αξιολογούν τους μαθητέςγια τη διερεύνηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών με βάση τις προτάσεις οι οποίες  έχουν υποβληθεί στο σύλλογο διδασκόντων από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Προκειμένου να εντάξουν τους μαθητές στο Τ.Ε., λαμβάνουν υπόψη:
  • τη σοβαρότητα των εκπαιδευτικών αναγκών
  • την ανάγκη για εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
  • την ηλικία και την τάξη στην οποία φοιτούν οι προτεινόμενοι να παρακολουθήσουν το Τ.Ε.
  • τον αριθμό των μαθητών που έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν αποτελεσματικά και προτείνουν αυτούς που θα υποστηριχθούν από το τμήμα ένταξης με τεκμηριωμένη εισήγηση.
  1. Ενημερώνουν,  σε συνεργασία με το διευθυντή του σχολείου, τους γονείς και κηδεμόνες του μαθητήσχετικά με τις διαδικασίες που είναι απαραίτητες να γίνουν για να  φοιτήσει στο Τ.Ε.. Σε καμιά περίπτωση δεν αποκλείεται μαθητής από το Τ.Ε., αν οι γονείς του επιθυμούν τη φοίτησή του σε αυτό ακόμα κι αν δεν έχει διάγνωση από τις αρμόδιες διαγνωστικές υπηρεσίες. Στις περιπτώσεις αυτές αρκεί  σχετική εισήγηση από το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής.
  2. Συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό της τάξης, ώστε να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του κοινού και του εξειδικευμένου προγράμματοςως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησής του (π.χ. συνδιδασκαλία). Στόχος παραμένει η πλήρης ένταξη στο σχολικό περιβάλλον.
  3. Ενισχύουν τη γενικότερη προσαρμογή των μαθητών του Τ.Ε. στο κοινό σχολ. περιβάλλον, με τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας, παιχνιδιών και άλλων δραστηριοτήτωντης σχολικής ζωής.
  4. Μεριμνούν για την τακτική ενημέρωση του ατομικού φακέλου του κάθε μαθητή, ο οποίος φυλάσσεται σε ασφαλή χώρο με ευθύνη του διευθυντήτου σχολείου.

Ενδεικτικά ο φάκελος μπορεί να περιέχει:

  • συνοπτικό οικογενειακό και κοινωνικό ιστορικό του μαθητή,
  • γνωματεύσεις και αξιολογήσεις που αφορούν στις εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες του μαθητή,
  • εισηγήσεις για την κατάρτιση του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος.

Σε περίπτωση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος (μετεγγραφή ή εγγραφή) ενημερώνεται η διεύθυνση της νέας σχολικής μονάδας.

Διευθυντές των σχολείων στα οποία λειτουργούν Τ.Ε.:

Φροντίζουν για τον εξοπλισμό και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των Τ.Ε., ύστερα από εισήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών.

Μεριμνούν για την απρόσκοπτη λειτουργία των Τ.Ε., δεν απασχολούν τους εκπαιδευτικούς αυτών σε άλλες δραστηριότητες και δεν αναστέλλουν τη λειτουργία τους χωρίς την έγκριση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Επιμέλεια: Δρ Ράνια Χιουρέα, Σύμβουλος ΕΑΕ
Αναδημοσίευση από http://www.chiourea.gr/2020/10/blog-post_1.html

Ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής στο ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ

Εκδόθηκε το ΦΕΚ με το οποίο ορίζεται η ίδρυση Πολυτεχνικής Σχολής από το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο. Η έδρα της Πολυτεχνικής Σχολής είναι στο Ηράκλειο...

ΤΕΦΑΑ: Ανακοινώνονται οι Επιτροπές Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας

ΤΕΦΑΑ: Διευθύνσεις Β'βάθμιας Εκπαίδευσης στις οποίες θα λειτουργήσουν Επιτροπές Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας για εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ έτους 2025...

Πρόγραμμα Υποτροφιών της HELLENiQ ENERGY

Πρόγραμμα Υποτροφιών για Μεταπτυχιακές Σπουδές Το Πρόγραμμα Υποτροφιών της HELLENiQ ENERGY, στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Ευθύνης που υλοποιεί,...

Πανελλήνιες 2025 & 2026: Οι αλλαγές στα Τμήματα και στα Επιστημονικά Πεδία

Τροποποίηση κατάταξης , Σχολών, Τμημάτων και Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2026 Από το Υπουργείο...

Ναυτιλιακές Σπουδές

Ναυτιλιακές Σπουδές: Σπουδές χωρίς Σύνορα Αρκετοί υποψήφιοι που βρίσκονται στο 4ο επιστημονικό πεδίο επιθυμούν να κάνουν ναυτιλιακές σπουδές και να...

Τμήματα στη Λαμία που πρέπει να γνωρίζεις

Τμήματα στην Λαμία με σπουδές υψηλής ποιότητας Η Λαμία φιλοξενεί έναν ακμαίο ακαδημαϊκό κόμβο, όπου λειτουργούν πέντε τμήματα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Τα...

Συνέντευξη Μεταπτυχιακού: 5+2 Tips για την επιτυχία

5+2 Tips για μια πετυχημένη συνέντευξη μεταπτυχιακού Η συνέντευξη για ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα είναι μια κρίσιμη στιγμή στη διαδικασία επιλογής, καθώς είναι η...

Πανελλήνιες και Ψυχολογία

Πανελλήνιες: Πώς η Ψυχολογική Κατάσταση Μπορεί να Κρίνει την Επιτυχία Οι Πανελλήνιες εξετάσεις είναι μία από τις πιο καθοριστικές και αγχωτικές περιόδους στη...

Πανελλήνιες 2025: Δύο άγνωστοι κλάδοι με πολλαπλές διεξόδους

Χαμηλόβαθμα Τμήματα με προοπτικές Στην αναζήτηση του κατάλληλου προγράμματος σπουδών, πολλοί υποψήφιοι απορρίπτουν τμήματα με χαμηλές βάσεις εισαγωγής, χωρίς να...

Τροποποίηση του αριθμού των εισακτέων στην Αστυνομία με την προσθήκη μιας ακόμη ειδικής κατηγορίας

Προσθήκη ειδικής κατηγορίας για τους εισακτέους στην Αστυνομία Από τον αριθμό των εισακτέων των Σχολών Αστυφυλάκων και Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας που...