Ο μαγικός κόσμος του Marketing και του Digital Marketing
Ολοένα και περισσότεροι νέοι επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στο Marketing διότι τους φαντάζει ως κάτι πιο δημιουργικό και καλλιτεχνικό.
Γι’ αυτό το λόγο θελήσαμε να δώσουμε κάποιες πληροφορίες γύρω από το αντικείμενο των δραστηριοτήτων που αφορά το μάρκετινγκ.
Επίτευξη στόχων μιας επιχείρησης χωρίς αποτελεσματική επικοινωνία δεν είναι εφικτό να συμβεί γι’ αυτό και το Μάρκετινγκ αποτελεί ένα από τα κλειδιά μιας επιτυχούς πορείας εκτός των άλλων παραμέτρων.
Όμως το αντικείμενο του δεν περιορίζεται μόνο στη διαφήμιση, στην οργάνωση των πωλήσεων και των δικτύων διανομής των προϊόντων – υπηρεσιών αλλά επεκτείνεται και στη σωστή διαχείριση και εξυπηρέτηση των πελατών, στην ανάπτυξη εξαγωγικής δραστηριότητας , στην έρευνα αγοράς, στην μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή, στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, στη τιμολόγηση, και πολλά άλλα ακόμη θέματα.
Αυτόματα γίνεται αντιληπτό ότι αναδύονται ειδικότητες επαγγελματικής απασχόλησης σε πολλά πεδία και εντασσόμενες σε αυτό που λέμε Μάρκετινγκ όπως επιχειρησιακή αναλυτική για να αναλύουν δεδομένα από τον παγκόσμιο ιστό και από κοινωνικά δίκτυα. Φυσικά πάντα υπάρχει η δυνατότητα στροφής σε Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Neuromarketing, Data analysis, UX Researcher, Designer & Tester κ.ά.
Αρκετή συζήτηση γίνεται και για το Ψηφιακό Μάρκετινγκ (Digital Marketing). Σύμφωνα με την δημοσίευση της Knowcrunch δίνεται ο απόλυτος οδηγός για όλες τις digital θέσεις εργασίας όπως: ο Web Designer, ο Web Developer, Server Administrator, ο Account & Client Service, ο Content Marketing Specialist, ο Copywriter, ο Graphic Designer, ο Video Producer, ο Search Engine Optimization Specialist (SEO), o Social Media Strategist, o Performance Specialist, o Premium Ads Planner & Buyer, o Email Marketer, o Mobile Marketer, o Influencer Marketer, o Growth Strategist, o Digital Reputation Strategist, o Analyst.
Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο οι 5 πιο δημοφιλής εργασίες στο Digital Marketing είναι:
-Social Media Manager
-SEO Specialist
-Email Marketing Specialist
-Performance Marketing Specialist
-Digital Marketing Manager
Θα αναφερθούμε σε μία αγγελία για τη θέση του Digital Marketing Specialist για να γίνει αντιληπτό σε μία πρώτη προσέγγιση ποια είναι τα προσόντα που μπορεί να έχει κάποιος για να διεκδικήσει αυτή τη θέση, αλλά και αρμοδιότητες.
Απαιτούμενα προσόντα:
-Επιθυμητή προϋπηρεσία σε ανάλογη θέση
-Πτυχίο ανώτερης σχολής σε κατεύθυνση Marketing ή σχετικού πεδίου
-Άριστη γνώση: SEO, Facebook ads/ Google ads, Youtube, Mailchimp, Χ (πρώην Twitter), Instagram, Snapchat, LinkedIn, TikTok
-Εμπειρία στη διαχείριση πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου (Skroutz, Shopflix, Bestprice, Public, Ebay, Amazon)
-Security με εργαλεία διαδικτυακού Marketing
-Εξειδίκευση σε Digital Marketing/ Διαχείριση Social Media
-Ικανότητα άριστης επικοινωνίας και οργάνωσης
-Δημιουργικότητα και εμπορική αντίληψη
-Άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας
-Άριστη γνώση των Η/Υ
-Γνώση Google Analytics
-Γνώση Γραφιστικών προγραμμάτων
-Επιθυμητή γνώση του Adobe (Photoshop, Premiere, After Effects)
-Sms Marketing
-Email Marketing
-Ανάπτυξη πολλαπλών καναλιών και προτάσεις νέων και δημιουργικών στρατηγικών ανάπτυξης
Οι αρμοδιότητες που μπορεί να του αναθέσουν εστιάζουν:
-Ανανέωση διαχείριση του εταιρικού website
-Διαχείριση του e-shop
-Προγραμματισμός & κοινοποίηση Social Media περιεχομένου σε Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube με προτεινόμενο Engagement Content, βασισμένο στο εταιρικό μας προφίλ
-Δημιουργία Campaigns σε Seo, Google Ads, Facebook Ads, TikTok & καθημερινή παρακολούθηση καμπανιών, με παράλληλη διαχείριση του εκάστοτε μηνιαίου Budget
-Εικαστικά και Βίντεο
-Ανάλυση απόδοσης την διαφημιστικών καμπανιών και προτάσεις βελτιστοποίησης.
-Αναζήτηση και ανάλυση Keywords για στοχεύσεις.
-Δημιουργία και παρουσίαση μηνιαίων στατιστικών
-Παρακολούθηση ενεργειών ανταγωνισμού.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι κάθε φορά η πολιτική του Marketing έχει να κάνει και με το προϊόν ή την υπηρεσία της εταιρείας που κάποιος δραστηριοποιείται π.χ. sports marketing.
Μη ξεχνάτε είμαστε δίπλα σας όλη η επιστημονική ομάδα της Employ Edu Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας για τη δική σας έγκυρη ενημέρωση.
Σχολές σε προπτυχιακό επίπεδο που μπορούν να δώσουν σε κάποιον τη δυνατότητα να δραστηριοποιηθεί στο χώρο αυτό είναι: Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας (ΟΠΑ), Ψηφιακά Μέσα και Επικοινωνία, Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (με επιλογή κατεύθυνσης Μάρκετινγκ), Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, Ψυχολογίας, Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Πληροφορικής κ.ά.
Όμως και σε μεταπτυχιακό επίπεδο κάποιος ανεξάρτητα από το πρώτο πτυχίο που έχει μπορεί να δραστηριοποιηθεί στον τομέα αυτό όπως στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας Διοίκηση Επιχειρήσεων: Μάρκετινγκ (MBA) (Εξ αποστάσεως), MSc in e-Business and Digital Marketing (Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Ψηφιακό Μάρκετινγκ) από το ΔΙ.ΠΑ.Ε, Marketing and Communication with International Orientation (Μάρκετινγκ και Επικοινωνία με Διεθνή Προσανατολισμό) από το ΟΠΑ ή Αναλυτική Μάρκετινγκ (Marketing Analytics) από το ίδιο πανεπιστήμιο κ.ά.
Σύνταξη: Ζωγραφιά Βακάλογλου , Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας