fbpx
« Αρθρογραφία | Εκπαίδευση | Πανελλήνιες

Το επάγγελμα δεν έχει φύλο

Το επάγγελμα δεν έχει φύλο

Η νέα καμπάνια της EMPLOY EDU Σύμβουλοι Σταδιοδρομίας για την ευαισθητοποίηση σε θέματα εργασίας και τα έμφυλα στερεότυπα

Όταν η UNESCO αναφέρει πως λιγότερο από το 30% των επιστημόνων είναι γυναίκες…

Όταν τα Ηνωμένα Έθνη παρουσιάζουν τομείς όπως η μηχανική που η εκπροσώπηση των γυναικών είναι κοντά στο 5% …

Και όταν η Eurostat δηλώνει πως υφίσταται μισθολογικό χάσμα ανδρών – γυναικών της τάξεως του 20% σε χώρες όπως η Γερμανία, τότε δεν αρκεί η επίλυση ενός προβλήματος αλλά η πρόνοια και η προόραση του.

Τότε, κρίνεται αναγκαίος ο σωστός (ανα) προσανατολισμός των νέων ανθρώπων!

Τι σημαίνει αυτό;

Δυστυχώς, ακόμα και σήμερα επικρατεί η αντίληψη της διάκρισης μεταξύ γυναικείων και ανδρικών ενασχολήσεων και δραστηριοτήτων. Έτσι, πολλά επαγγέλματα έχουν συνδεθεί με το ανδρικό φύλο και πολλά άλλα θεωρούνται αποκλειστικά επαγγέλματα γυναικείας φύσης. Θέσεις που σχετίζονται με την παιδαγωγική της πρώιμης παιδικής ηλικίας και τη βρεφοκομία, τη γραμματειακή υποστήριξη, την Αισθητική και την Κοσμητολογία είναι στενά συνδεδεμένες με το γυναικείο φύλο. Διόλου τυχαία, αυτά τα επαγγέλματα αναφέρονται στο λεγόμενο φύλο «της φροντίδας και της οικιακής ασχολίας», που συνήθως επιφορτίζεται με την αποκλειστική υποχρέωση της ανατροφής των παιδιών υπό το πατριαρχικό στερεότυπο. Φυσικά, τέτοιου είδους προκαταλήψεις έχουν επιπτώσεις και στο ανδρικό φύλο, αφού μεγάλο μέρος της κοινωνίας θεωρεί σχεδόν απαγορευτικό για έναν άνδρα να απασχοληθεί στη θέση του αεροσυνοδού, του babysitter ή του αισθητικού. Παραξενευόμαστε μέχρι και στο άκουσμα ενός τέτοιου επαγγέλματος σε αρσενικό γένος! Ως απότοκο, άνδρες οι οποίοι θα είχαν ένα προσανατολισμό προς αυτά τα επαγγέλματα είτε διστάζουν να τα επιλέξουν είτε τα απορρίπτουν απευθείας. Εύλογα, οι γυναίκες ωθούνται στην επιλογή σπουδών περισσότερο από κίνητρα που συνδέονται με την κοινωνική συνεισφορά και την καλλιέργεια.

Από την άλλη, οι οικονομικές απολαβές των ανδρών, οι αρμοδιότητες, τα καθήκοντα και ανέλιξη διαφέρουν από τα γυναικεία δεδομένα, καθιστώντας στερεοτυπικά την ανδρική εργασία σημαίνουσα, ενώ τη γυναικεία συμπληρωματική. Σύμφωνα με τη Eurostat, το μέσο μισθολογικό χάσμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανέρχεται στο 12,7%. Επιπλέον, τα ποσοστά των ανδρών σε ηγετικές (χρηματιστηριακές, ερευνητικές και άλλες) θέσεις, όπως και στις τεχνολογίες αιχμής, είναι συντριπτικά, ενώ η γυναικεία παρουσία ελάχιστη. Ποσοστό 40% αντιπροσωπεύει τις γυναίκες της επιστήμης των Η/Υ και της πληροφορικής, όμως στην περίπτωση της τεχνητής νοημοσύνης πέφτουμε σε ποσοστο 22%. Στον πλέον δυναμικό χώρο της AI, μόλις 1 στα 5 άτομα είναι γυναίκα! Συνοπτικά, οι γυναίκες αποτελούν λιγότερο από το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού στους τομείς των θετικών και φυσικών επιστημών, της μηχανικής, της πληροφορικής, των κατασκευών και της τεχνολογίας.

Αποτελεί εξάλλου κοινή παραδοχή το γεγονός πως η υφιστάμενη κατάσταση περιορίζει την προσωπική επιλογή των φύλων στα επαγγελματικά πεδία, καταπιέζοντας τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους.
Στόχος μας είναι κάθε άνθρωπος να έχει την ελευθερία ενασχόλησης με το αντικείμενο της αρεσκείας του, κάνοντας αυτό που τον γεμίζει και επιλέγοντας καριέρα χωρίς προκαταλήψεις και κοινωνικούς περιορισμούς. Σε καμία διαδομένη θεωρία επαγγελματικής ανάπτυξης δεν τεκμηριώνεται πως το φύλο δεν επιτρέπει την άσκηση ενός επαγγέλματος. Σε καμία θεωρία επαγγελματικών ενδιαφερόντων δεν υπογραμμίζεται πως οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα το ενός ή του άλλου φύλου διαφοροποιούν την επιτυχή άσκηση ενός επαγγέλματός. Η προσωπικότητα μας είναι αυτή που ορίζει όχι το φύλο μας την σύνδεση μας με έναν επαγγελματικό κλάδο!

Σκοπός μας είναι, μέσα από τις διαλέξεις μας και με τη συνεργασία των συναδέλφων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, να καταδείξουμε σε κάθε συμβουλευόμενο, σε κάθε ωφελούμενο πως το επάγγελμα δεν έχει φύλο. Να αναδείξουμε πως και οι ίδιες οι εταιρείες, οι οργανισμοί, τα ίδια τα κράτη επιζητούν πλέον την καλύτερη εκπροσώπηση των γυναικών σε κλάδους αλλά και παράλληλα να αναδείξουμε και το δικαίωμα των ανδρών να ασκήσουν δίχως προκαταλήψεις ένα «γυναικοκρατούμενο» επάγγελμα. Να δείξουμε πως οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα δεν υποκύπτουν σε έμφυλα στερεότυπα και πως η επαγγελματική επιτυχία και ευτυχία δεν υπόκειται σε περιορισμούς φύλου! Και η προσπάθεια αυτή ξεκινάει απο τη βάση, απο το σχολείο και απο το σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό. Ως επιστημονική ομάδα δεσμευόμαστε να αναδείξουμε και να επικοινωνήσουμε, όσο ποτέ άλλοτε, πως η οξύνοια, η πρακτική σκέψη και η χωροαντιληπτική ικανότητα που απαιτεί το επάγγελμα του πιλότου δεν είναι έμφυλο χαρακτηριστικό! Ή πως η μέριμνα και ενσυναίσθηση που απαιτεί ένα επάγγελμα που αφορά τη φροντίδα βρεφών & το baby sitting δεν πρέπει να ταυτίζεται μόνο με το γυναικείο φύλο!

Ας το επιδιώξουμε όλοι μαζί, σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού, εκπαιδευτικοί, πολίτες και πολιτεία να αποδείξουμε πως το επάγγελμα δεν έχει φύλο. Η επαγγελματική ικανοποίηση και η προσωπική ανέλιξη δεν έχει έμφυλους περιορισμούς!

Εάν και εσύ ξέρεις κάποιον που διστάζει για να ασκήσει ένα επάγγελμα, εξήγησέ του …

ΠΩΣ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΦΥΛΟ! | #WorkHasNoGender

Σχολές, Σπουδές & Πανελλαδικές 2024

Best Seller εδώ και 2 χρόνια!!

hack your future

Επαγγελματικός προσανατολισμός για μαθητές και αποφοίτους

Είναι ωραίο να μοιραζόμαστε,

στείλτο κάπου!

Mηχανογραφικό Δελτίο αλλοδαπών-αλλογενών 2025

Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης - Μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή αλλοδαπών-αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έτους 2025 Από το Υπουργείο Παιδείας,...

Μείωση εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές

Μείωση εισακτέων , κατά 57 θέσεων στις Στρατιωτικές Σχολές Μείωση εισακτέων , κατά 57 θέσεων στις Στρατιωτικές Σχολές, σε σχέση με πέρσι, προβλέπει Κοινή...

Πότε αξίζει να κάνεις ένα μεταπτυχιακό ;

  Πότε αξίζει ένα μεταπτυχιακό να το κάνεις;   Ένα σημαντικό δίλημμα, που αντιμετωπίζουν πολλοί νέοι απόφοιτοι, καθώς σχεδιάζουν τα πρώτα τους βήματα στον...

Μαθηματικά και διαφοροποιημένη σταδιοδρομία

  Η αγορά εργασίας παρουσιάζει νέες τάσεις και ευκαιρίες για τους μαθηματικούς, που μπορούν να εκμεταλλευτούν διεπιστημονικές σπουδές για διαφοροποίηση...

Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα: Συχνές ερωτήσεις

Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα για φοιτητές ΑΕΙ και ΣΑΕΚ Στο ακόλουθο αρχείο θα βρείτε κάθε σημαντική λεπτομέρεια για να υποβάλλεται την αίτηση για το φοιτητικό...

Οδηγίες για την εισαγωγή αλλοδαπών – αλλογενών 2025

Οδηγίες για την εισαγωγή αλλοδαπών - αλλογενών 2025 Την Παρασκευή 27 06 2025 ανακοινώνονται οι οδηγίες για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας...

ΕΠΑΛ και Μηχανογραφικό 2025: Έξυπνες επιλογές!

ΕΠΑΛ και έξυπνες επιλογές  Μηχανογραφικό 2025: Αν και συχνά η προσοχή στρέφεται στις σχολές υψηλής ζήτησης, είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε ότι και οι...

Αντιστοιχίες τμημάτων ΑΕΙ για το Ακαδ. Έτος 2025-26

Ανακοινώθηκαν οι αντιστοιχίες των τμημάτων Υπογράφηκε από τον υφυπουργό Παιδείας Νίκο Παπαϊωάννου η απόφαση με την αντιστοιχία των Τμημάτων, Εισαγωγικών...

Βαθμοί Πανελληνίων: Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2025

Ανακοινώθηκαν οι Βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων Α. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ: Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει ότι οι βαθμολογίες...

Αποτελέσματα Πανελληνίων 2025: Οι «αθόρυβες» σχολές με λίγα μόρια αλλά «δυνατά» χαρτιά για καριέρα

Αποτελέσματα 2025: «Διαμάντια» σχολές με τις χαμηλότερες βάσεις Καθώς αναμένουμε τα αποτελέσματα των Πανελληνίων 2025 κορυφώνεται σταδιακά η αγωνία των...