fbpx
« Αρθρογραφία | Εκπαίδευση | Πανελλήνιες

Συμπλήρωση Μηχανογραφικού Δελτίου 2023

Συμπλήρωση Μηχανογραφικού Δελτίου 2023

Έχοντας κατά νου το πόσο απαιτητική είναι η διαδικασία της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού του 2023, η επιστημονική μας ομάδα έχει συγκεντρώσει και έχει καταγράψει στην παρούσα σελίδα έναν πλήρη οδηγό προκειμένου να σας βοηθήσει στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τόσο για τους μαθητές των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ όσο και για τους αποφοίτους.

Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να ξεχνάτε πως η συμπλήρωση του μηχανογραφικού όπου συνεχίζει για δεύτερη  χρονιά ο τρόπος υπολογισμού μορίων- είναι μια απαιτητική διεργασία στην οποία θα ήταν σκόπιμο να συμβουλευθείτε έμπειρους και καταρτισμένους συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού, ώστε όχι μόνο να αποφύγετε λάθη αλλά και να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη βαθμολογία, τα μόρια σας αλλά και τις εναλλακτικές που σας προσφέρονται (παράλληλο μηχανογραφικό, μηχανογραφικό της Κύπρου) κ.λπ. Ακολούθως λοιπόν παραθέτουμε σχετικά άρθρα, εγκυκλίους, διαδικαστικά και χρήσιμες οδηγίες και συμβουλές για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού των φετινών πανελληνίων.

Αξίζει να σημειωθεί πως σε συγκεκριμένες ημερομηνίες θα μπορούν οι υποψήφιοι να υποβάλλουν πρόχειρο και το οριστικό μηχανογραφικό τους στη διεύθυνση https://exams.it.minedu.gov.gr/

Διαβάστε λοιπόν εδώ κάποιες έξυνες συμβουλές και σημαντικές οδηγίες:

Νέα τμήματα που έχουν ενταχθεί από το 2022 και σε άλλα επιστημονικά πεδία

Τέσσερα νέα τμήματα Στρατιωτικών Σχολών

Πρόκειται για τα εξής τμήματα:

  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΩΝ
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ
  • ΙΚΑΡΩΝ (ΣΙ) ΕΦΟΔΙΑΣΤΩΝ

Αλλαγές ένταξης τμημάτων σε επιστημονικά πεδία, σε ισχύ από το 2022

  • Το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων του ΕΚΠΑ εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» παράλληλα με το 3ο και 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
  • Το Τμήμα  Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, εντάσσεται και στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» παράλληλα με το 4ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
  • Το Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου εντάσσεται και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ», παράλληλα με το 2ο που ήταν ήδη ενταγμένο. 

Αλλαγές ένταξης τμημάτων σε επιστημονικά πεδία από το 2023

4ο επιστημονικό πεδίο

  • Το τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου και του Δ.Π.Θ, εντάσσονται και στο 4ο  Επιστημονικό Πεδίο παράλληλα με το 1ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
  • Το τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου παράλληλα με το 1ο που ήταν ήδη ενταγμένο
  • Το τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ), παράλληλα με το 1ο που ήταν ήδη ενταγμένο.
  • Τα τμήματα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου(Μυτιλήνη), του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Λάρισα) και του Ιονίου Πανεπιστημίου (Ζάκυνθος), παράλληλα με το 2ο και 3ο πεδίο που ήταν ήδη ενταγμένα.
  • Το τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Ορεστιάδα), παράλληλα με το 2ο και 3ο πεδίο που ήταν ήδη ενταγμένο.
  • Το τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης(Ορεστιάδα), παράλληλα με το 2ο και 3ο πεδίο που ήταν ήδη ενταγμένο.
  • Το τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας(Λαμία), παράλληλα με το 2ο και 3ο πεδίο που ήταν ήδη ενταγμένο.

2ο και 3ο επιστημονικό πεδίο

  • Το τμήμα Αειφορικής Γεωργίας του Πανεπιστημίου Πατρών (Αγρίνιο)
  • Το τμήμα Γεωπονίας, του Πανεπιστημίου Πατρών (Μεσολόγγι)

Διατήρηση της ένταξης των νέων τμημάτων και στο μηχανογραφικό του 2023

  • Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Μετεωρολόγων (ΜΤ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ».
  • Το νέο Τμήμα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Έρευνας Πληροφορικής (ΕΠ), εντάσσεται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» και στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».
  • Τα νέα Τμήματα της Σχολής Ικάρων (ΣΙ) – Διοικητικών (Δ) και Ικάρων (ΣΙ) – Εφοδιαστών (Ε), εντάσσονται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο  «ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ».

Δημιουργία και ένταξη νέου τμήματος στο μηχανογραφικό του 2023

  • Το νέο τμήμα Αειφορικής Γεωργίας του Πανεπιστημίου Πατρών (Αγρίνιο), εντάσσεται στο  2οΕπιστημονικό Πεδίο «ΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ» και στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο «Επιστημών Υγείας και ζωής»

Η επιστημονική μας ομάδα, είναι δίπλα σε γονείς και μαθητές προκειμένου να τους βοηθήσει να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη βαθμολογία τους και να μπορέσουν να κάνουν το καλύτερο πρώτο βήμα στα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά τους σχέδια. Με την επιστημονική καθοδήγηση του Δρ Ταουσάνη Χρήστου, ο οποίος επί  15 συναπτά έτη ασχολείται ακαδημαϊκά και επαγγελματικά με το θεσμό του επαγγελματικού προσανατολισμού και έχει βοηθήσει περισσότερους από 5000 μαθητές εξατομικευμένα αλλά και έχει εκπαιδεύσει δεκάδες εκπαιδευτικούς και στελέχη σε θέματα συμβουλευτικής, η συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι μια από τις καινοτόμες υπηρεσίες που παρέχει ο ίδιος και η ομάδα του, με γραφεία στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα αλλά και μέσω υπερσύγχρονης πλατφόρμας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης προκειμένου από οποιαδήποτε γωνιά της Ελλάδας να μπορέσει ο κάθε μαθητής να έχει τη βοήθεια που του αξίζει.

Ο Δρ Ταουσάνης αρθρογραφεί συστηματικά σε διάφορα media (ΤΑ ΝΕΑ, ΤΟ ΒΗΜΑ, ΕΘΝΟΣ κ.ά.) ενώ δεκάδες φορές έχει προσκληθεί από τηλεοπτικούς σταθμούς να απαντήσει σε κρίσιμα ζητήματα για τις σπουδές, την απασχόληση και τις Πανελλήνιες. Και φέτος ο ίδιος και η ομάδα του έχουν συγκεντρώσει μια σειρά από πρακτικές οδηγίες προκειμένου να «στήσετε» ένα εύστοχο μηχανογραφικό. Αναλυτικότερα, δώστε βάση στα ακόλουθα:

  1. Ο αριθμός που παραθέτουμε δίπλα σε κάθε τμήμα είναι η δήλωση επιθυμίας μας που πρακτικά σε συνδυασμό με τα μόρια μας είναι τα στοιχεία που αξιολογούνται για την εισαγωγή μας σε κάθε τμήμα. Συνεπώς η αρίθμηση πρέπει να είναι προσεκτική και να εκφράζει πράγματι την επιθυμία μας.
  2. Ένας μαθητής μπορεί, αν το επιθυμεί, να δηλώσει ακόμη και όλα τα τμήματα από το πεδίο που έχει πρόσβαση. Οπότε, ειδικά φέτος και ανεξαρτήτως βαθμολογίας, μην κάνετε στενές και περιοριστικές επιλογές.
  3. Μην παρασύρεστε από ενδεχομένη υψηλή ή χαμηλή βαθμολογία που έχετε. Το ότι έχετε συγκεντρώσει πολλά μόρια δεν είναι λόγος για να δηλώσετε 2-3 σχολές στο μηχανογραφικό σας. Όπως επίσης και αν συγκεντρώσατε λίγα μόρια μην κάνετε μηχανογραφικό αγγαρεία. Διασφαλίστε πως είτε στα υψηλά είτε στα χαμηλά βαθμολογικά επίπεδα, έχετε δημιουργήσει ένα μηχανογραφικό που καλύπτει πολλά σενάρια αυξομειώσεων των βάσεων.
  4. Μην αλλάζετε τις επιλογές σας επειδή είχατε καλύτερη επίδοση από ότι περιμένατε. Το γεγονός πως πολλοί μαθητές αποφεύγουν να δηλώσουν τμήματα που χρειάζονται αρκετά λιγότερα μόρια από όσα έχουν συγκεντρώσει ή που δηλώνουν τμήματα στο ύψος της βαθμολογίας τους – δίχως πράγματι να το θέλουν μόνο και μόνο για να μην «χαραμίσουν» τα μόρια τους – είναι από τα κλασικά λάθη των μαθητών που τα πήγαν πολύ καλά στις Πανελλήνιες.
  5. Μην συμπληρώνετε μηχανογραφικό με γνώμονα τις προβλέψεις των βάσεων. Η τακτική πολλών υποψηφίων να στηρίζονται σε δημοσιεύματα τα όποια προβλέπουν βάσεις και τα οποία στην πλειονότητα τους στο μεγαλύτερο όγκο των τμημάτων πέφτουν έξω, έχει αποδειχθεί καταστροφική. Κανείς δεν είναι σε θέση να σας διασφαλίσει την πορεία των βάσεων καθώς πολύ απλά δεν έχετε συμπληρώσει ακόμη μηχανογραφικά για να γνωρίζουμε τις προτιμήσεις σας.

Παράλληλα, όσον αφορά στις αρχές που πρέπει να σας συνοδεύουν στον τρόπο που θα επιλέξετε σπουδές και επάγγελμα και θα τα ιεραρχήσετε στο μηχανογραφικό σας, θα πρέπει να έχετε υπόψη τα εξής:

  1. Ακούστε και αξιολογείστε τις συμβουλές και τις απόψεις τρίτων αλλά μην παρασύρεστε από αυτές. Ο κάθε μαθητής οφείλει να δηλώσει αυτό που επιθυμεί και για το λόγο αυτό και το ίδιο το μηχανογραφικό την αρίθμηση των τμημάτων την ορίζει ως «δήλωση επιθυμίας του υποψηφίου».
  2. Μην αγνοήσετε τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα σας προς όφελος της λεγόμενης επαγγελματικής αποκατάστασης, ειδικά σε μία τόσο ρευστή αγορά εργασίας όπως η ελληνική. Απαραίτητη αφετηρία είναι τα «θέλω» του ενδιαφερόμενου και όχι τα «θέλω» του κοινωνικού περίγυρου. Ο μαθητής θα πρέπει να γνωρίζει ποιες είναι οι κλίσεις του και πως μπορεί να τις αξιοποιήσει δημιουργικά μέσω ενός επιστημονικού κλάδου. Σαφώς και ο ιδανικός συνδυασμός είναι μια επιλογή που συνδυάζει την προσωπικότητα του με ένα τμήμα που έχει καλύτερες προοπτικές.
  3. Μην παραβλέψετε τμήματα τα οποία ενδεχομένως έχετε πρόσβαση αλλά δεν γνωρίζετε επακριβώς σε ποιον κλάδο ή επάγγελμα οδηγούν. Διερευνούμε με ιδιαίτερη προσοχή το πρόγραμμα σπουδών κάθε τμήματος, τα επαγγελματικά δικαιώματα, τα συνδεόμενα επαγγέλματα κ.λπ. Δεν εξετάζουμε μόνο τα τμήματα που γνωρίζουμε ή μας ενδιαφέρουν και αγνοούμε παντελώς τα υπόλοιπα, διότι μπορεί σε κάποιο από τα υπόλοιπα να ανακαλύψουμε ένα τμήμα που μας ταιριάζει, μας αρέσει και εν τέλει μας οδηγεί στο επαγγελματικό πεδίο που μας ενδιαφέρει. Αν δεν μπορείτε να το πετύχετε μόνοι σας, αξιοποιήστε τους δικτυακούς τόπους των τμημάτων, εξειδικευμένους οδηγούς σπουδών και λειτουργούς-ειδικούς επαγγελματικού προσανατολισμού που μπορούν να σας βοηθήσουν.
  4. Μην παρασύρεστε από τα (υψηλά ή χαμηλά) μόρια ενός τμήματος. Η θέση που έχει κάθε σχολή δεν αντικατοπτρίζει πάντα και τις προοπτικές των αποφοίτων της. Υπάρχουν τμήματα που είναι χαμηλά βαθμολογικά και πρακτικά μας δίνουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με ομοειδή τμήματα που βρίσκονται σε υψηλότερες βαθμολογίες. Αντίστοιχα, τμήματα με υψηλές βαθμολογίες τα οποία είναι τρομερά κορεσμένα στην αγορά εργασίας.
  5. Δείτε και μελετήστε αξιόλογες μελέτες και έγκυρη αρθρογραφία αναφορικά με την αγορά εργασίας. Δεν είναι το αποκλειστικό άλλα ένα σημαντικό κριτήριο επιλογής και οι προοπτικές των κλάδων σε τοπικό ή ευρύτερο επίπεδο. Οι βασικοί πυλώνες της ελληνικής οικονομίας που είναι η ναυτιλία, ο τουρισμός και ο πρωτογενής τομέας, ενδεχομένως μπορεί να «κρύβουν» επιμέρους τομείς όπως για παράδειγμα η εφοδιαστική αλυσίδα, που μπορούν να σας οδηγήσουν σε ποιο στοχευμένες επιλογές τμημάτων. Παράλληλα, το γεγονός πως κάποιος κλάδος είναι κορεσμένος για την ελληνική αγορά εργασίας δεν συνεπάγεται πως δεν έχει θετικούς δείκτες για μια ευρωπαϊκή χώρα κ.ο.κ. Αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να τα γνωρίσετε ή να έχετε μια αντιπροσωπευτική εικόνα.
  6. Μην παρασύρεστε από αοριστολογίες, επίμονες προτροπές τρίτων και το κύρος και το γόητρο ορισμένων επιλογών. Το κύρος ενός επαγγέλματος και μιας σταδιοδρομίας υφίσταται από τη στιγμή που, εφόσον το επιλέξουμε, θα το ακολουθήσουμε και θα διαπρέψουμε σε αυτό. Το ότι απλά μπαίνουμε σε μια σχολή δε συνεπάγεται καταρχήν αυτόματα ότι θα το ασκήσουμε ή και ότι θα επιτύχουμε στη συνέχεια.

Αυτός είναι και ο λόγος που η αρχική μας αυτή επιλογή θα πρέπει να συνθέτει κάποιες ελάχιστες προδιαγραφές που είναι οι κλίσεις μας, οι δυνατότητες του κλάδου αλλά και το σημαντικότερο: το ενεργό μας ενδιαφέρον και το πάθος για αυτόν τον κλάδο που θέλουμε να ακολουθήσουμε. Αυτό είναι το ασφαλέστερο κριτήριο για το μηχανογραφικό που θα μας βοηθήσει να κάνουμε το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική μας πορεία και εμείς είμαστε εδώ για να σας δείξουμε πως να το πετύχετε!

Τέλος, μπορείτε να ανατρέξετε στη σελίδα https://employ.edu.gr/blog/panellinies/ όπου μπορείτε να δείτε σημαντικές πληροφορίες για τις Πανελλήνιες και το μηχανογραφικό αλλά και να παρακολουθήσετε δεκάδες βίντεο για τις σπουδές και τα επαγγέλματα στο κανάλι μας στο YouTube.

Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με την EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας για να σας βοηθήσει να κάνετε το καλύτερο μηχανογραφικό που θα σας φέρει πιο κοντά στους στόχους σας αλλά και να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μόρια σας!

Μηχανογραφικό Δελτίο

Μπορούμε να σε βοηθήσουμε να αξιοποήσεις τα μόρια σου με τον καλύτερο τρόπο!

Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες του Μηχανογραφικού για τη κατηγορία 5%

Υποβολή ηλεκτρονικού Μηχανογραφικού Δελτίου υποψηφίων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ακαδημαϊκού έτους 2024 -...

Εξεταστικά Κέντρα Πανελλαδικών Εξετάσεων Ειδικών Μαθημάτων, έτους 2024

Εξεταστικά Κέντρα & Πρόγραμμα Εξετάσεων Ειδικών Μαθημάτων Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι οι εξετάσεις των Eιδικών...

Εξεταστικά κέντρα Μουσικών Μαθημάτων έτους 2024

Εξεταστικά Κέντρα & Πρόγραμμα Εξετάσεων Μουσικών Μαθημάτων Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού υπενθυμίζεται ότι οι εξετάσεις των...

Αριθμός Εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση | 2024 – 2025

Αριθμός Εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει ότι δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση για τον...

Πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες 2024

Τρόπος και διαδικασία εξέτασης υποψηφίων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Στην παρούσα εγκύκλιο περιγράφονται με σύντομο τρόπο οι βασικές πτυχές...

Αλλαγές στην κατηγορία “των πασχόντων από σοβαρές ασθένειες”

Τροποποιητική απόφαση για την πρόσβαση στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγονται στην κατηγορία “των πασχόντων από...

Υποβολή δικαιολογητικών για τους πληγέντες του δυστυχήματος των Τεμπών για τις Πανελλαδικές 2024

Καθορισμός προθεσμίας υποβολής δικαιολογητικών για τους πληγέντες του δυστυχήματος των Τεμπών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024 Από το Υπουργείο Παιδείας,...

Έρχεται το TechSaloniki 2024 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Διοργανώνεται το TechSaloniki2024 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης Το TechSaloniki2024, η ετήσια συνάντηση θεσμός του κλάδου της τεχνολογίας, συμπληρώνει φέτος...

Ανακοινώθηκαν οι Συντελεστές Βαρύτητας και η ΕΒΕ του Νέου Τμήματος Ψυχολογίας του ΔΠΘ

Πανελλαδικές 2024: Οι Συντελεστές Βαρύτητας και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για το Τμήμα Ψυχολογίας του ΔΠΘ Η Εφημερίδα της Κυβέρνησης ανακοίνωσε τους...

Η Επιρροή της Ψηφιακής Εκπαίδευσης σε Ευρώπη και Ελλάδα

Tο Μέλλον της Εκπαίδευσης: Πώς η Online Εκπαίδευση Σαρώνει την Ευρώπη και την Ελλάδα   Με αφορμή πρόσφατη έρευνα της Eurostat επιβεβαιώνεται ότι το μέλλον...