fbpx
« Αρθρογραφία | Εκπαίδευση | Πανελλήνιες

Τα πάντα για το Μηχανογραφικό 2025

Τα πάντα για το Μηχανογραφικό 2025 

Στο ακόλουθο άρθρο θα βρεις καθετί που χρειάζεσαι για να συμπληρώσεις το μηχανογραφικό σου αλλά και το παράλληλο μηχανογραφικό είτε είσαι μαθητής των ΓΕΛ είτε των ΕΠΑΛ.

  1. Οι βασικές αρχές-τα σημαντικά σημεία για το Μηχανογραφικό

Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού αποτελεί τη σημαντικότερη διαδικασία στο Λύκειο για όσους δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις. Μια διαδικασία στην οποία, εφόσον γίνει σωστά, «εξαργυρώνεται» η όλη προσπάθεια που κατέβαλε ο μαθητής αλλά και αξιοποιείται στο έπακρο και το σύνολο των μορίων που έχει συγκεντρώσει. Τα μόρια αυτά μπορεί να είναι υψηλά, στη μεσαία κλίμακα της βαθμολογίας ακόμη και χαμηλά. Το σωστό μηχανογραφικό δεν αφορά μόνο όσους έχουν συγκεντρώσει υψηλά μόρια και μπορούν να δηλώσου ότι επιθυμούν. Το σωστό μηχανογραφικό είναι αυτό που «εκμεταλλεύεται» το υφιστάμενο σύνολο μορίων που έχει συγκεντρώσει ο υποψήφιος με τον καλύτερό δυνατό τρόπο και οδηγεί στο ιδανικό αποτέλεσμα. Ποιο είναι το ιδανικό αποτέλεσμα; Η εισαγωγή σε ένα τμήμα που αποτελεί τη βέλτιστη επιλογή σύμφωνα με τις δυνατότητες που είχε ο εξεταζόμενος.

Ένα ιδανικό μηχανογραφικό που τέλη Ιουλίου, θα αποτελεί το καλύτερο βήμα για την σταδιοδρομία μας είναι μια σύνθετη και απαιτητική διαδικασία. Μια διαδικασία που πρέπει  να συνυπολογίζονται συγκεκριμένοι δείκτες, ατομικοί παράγοντες και η εμπειρία ενός εξειδικευμένου συμβούλου που θα μπορέσει πράγματι να βοηθήσει και όχι απλά να βάλει στη σειρά κάποιες σχολές. Ποια είναι λοιπόν αυτά τα κριτήρια;

Σε επίπεδο τμημάτων:

  1. Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Εντάσσονται σε κάποιο συγκεκριμένο κλάδο ΠΕ με βάση το προσοντολόγιο; Έχουν δικαίωμα άσκησης επαγγέλματος κ.λπ.
  2. Αξιολόγηση / ranking του τμήματος – Πανεπιστημίου. Τι θέση έχει στις διάφορες λίστες κατάταξης σε παγκόσμιο επίπεδο (ARWU / Academic Ranking of World, QS World University Rankings, Times Higher Education – THE, κ.ά.). Υπάρχουν διακρίσεις τόσο σε επίπεδο τμήματος όσο και σε επίπεδο μελών ΔΕΠ;
  3. Ο Αριθμός των Εισακτέων. Καλύπτονται οι θέσεις; Είναι υπερβολικά μεγάλός ο αριθμός των φοιτητών;
  4. Το πρόγραμμα σπουδών. Τι μαθήματα περιλαμβάνει, ποιες είναι οι προσφερόμενες κατευθύνσεις και ροές; Πόσα μαθήματα χρειάζονται για να πάρω πτυχίο. Έχω ευελιξία στη διαμόρφωση του προγράμματος; Υπάρχουν κατευθύνσεις που μου αρέσουν;
  5. Οι υποδομές και τα εργαστήρια. Έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό το τμήμα για να μπορώ να κατακτήσω πρακτικές γνώσεις; Μπορεί εργαστηριακά να υποστηρίξει το πρόγραμμα σπουδών;
  6. Μέσος όρος αποφοίτησης. Πόσα έτη κατά μέσο όρο χρειάζεται κάποιος για να αποφοιτήσει; Υπάρχει «διαρροή» σημαντική ή όχι;
  7. Οι προοπτικές του συνδεόμενου κλάδου και η διεπιστημονικότητα του πτυχίου. Οδηγεί σε κάποιο δυναμικό πεδίο η επιστήμη; καλλιεργεί γνώσεις και δεξιότητες για τη σύγχρονη αγορά εργασίας; Παρέχει σημαντικά εφόδια για τη μελλοντική; Προσφέρεται δυνατότητα διεπιστημονικής σύνθεσης γνώσεων;
  8. Η αντιστοιχία για τις μετεγγραφές. Είναι αντίστοιχο ή μη το τμήμα, με ποια τμήματα επιτρέπεται η μετεγγραφή;

Σε ατομικό επίπεδο:

  1. Οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του υποψηφίου. Το τμήμα αυτό ταιριάζει με τα προσωπικά μου ενδιαφέροντα και την ατομική μου στοχοθεσιά; Με οδηγεί σε ένα κλάδο που θα ήθελα να συνεχίσω και να προσπαθήσω; Με ενδιαφέρει ακαδημαϊκά αυτό το πεδίο;
  2. Το ατομικό μου background. Μπορώ μέσα από αυτό το τμήμα να αξιοποιήσω μια ενδεχομένη οικογενειακή παράδοση; Μπορεί να συνδεθεί με σημαντικούς κλάδους και πεδία της πόλης/χώρας μου. Έχει σχέση με δυναμικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας;

10+1: Εάν μπορούσα να σπουδάσω οτιδήποτε, αυτό το τμήμα και η επιστήμη που σχετίζεται με αυτό, θα ήταν στις επιλογές μου; Αυτή είναι ίσως η σημαντικότερη παράμετρος. Εάν επιλέξουμε να φοιτήσουμε σε ένα τμήμα το οποίο εξαρχής δεν μας ενθουσιάζει, μάλλον η συνέχεια δεν θα είναι η αναμενόμενη έστω και αν πληροί τις άλλες προδιαγραφές. Οπότε ας κάνουμε το καλύτερο δυνατό ξεκίνημά και όχι μια συμβιβαστική επιλογή στο μηχανογραφικό μας.

  1. Η επίσημη εφαρμογή του Υπουργείου Παιδείας

Αυτός είναι ο επίσημος δικτυακός τόπος όπου μπορείτε να κάνετε την υποβολη

https://michanografiko.it.minedu.gov.gr/

Αυτή είναι μια επικουρική εφαρμογη με πληροφορίες για τις σχολές που μπορείτε να κάνετε προσομοίωση και ολη την επικαιρότητα

https://studybot.employ.edu.gr

  1. Τα μηχανογραφικά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:
    – το Μηχανογραφικό Δελτίο για τα ΓΕΛ εδώ
    – το Μηχανογραφικό Δελτίο για τα ΕΠΑΛ εδώ
    – το Μηχανογραφικό Δελτίο των αλλοδαπών – αλλογενών εδώ
  1. Οι Ελάχιστές Βάσεις Εισαγωγής:
    – η ΕΒΕ των ΓΕΛ εδώ
    – η ΕΒΕ των ΕΠΑΛ εδώ
  1. Οι Αναλυτικές Οδηγίες Εγχειρίδιο Χρήσης Μηχανογραφικου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εδώ
  1. Παράλληλο Μηχανογραφικό
    – το Παράλληλο Μηχανογραφικό εδώ

 

EMPLOY EDU | Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας

Ραντεβού Συμπλήρωσης Μηχανογραφικού

Η πολυτιμότερη βοήθεια για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και την επιλογή σπουδών και επαγγέλματος!

Είναι ωραίο να μοιραζόμαστε,

στείλτο κάπου!

Eισαγωγή Υποψηφίων από Περιοχές με Φυσικές Καταστροφές για το 2025-2026

Eισαγωγή Υποψηφίων από Περιοχές με Φυσικές Καταστροφές Ανακοινώθηκε το ΦΕΚ που καθορίζει τους δικαιούχους  και τα δικαιολογητικά  για την εισαγωγή στην...

Aντιστοίχιση των ειδικοτήτων των ΣΑΕΚ με τις ειδικότητες των ΙΕΚ

Αντιστοίχιση των ειδικοτήτων των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) με τις ειδικότητες των IEΚ Η αντιστοίχιση των ειδικοτήτων των Σχολών...

Καθορισμός ύλης γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων ΕΠΑΛ

 Καθορισμός των «Γραπτώς Εξεταζόμενων» μαθημάτων στις προαγωγικές εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ  Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοίνωσε τον...

Πρόγραμμα Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων και Εξεταστικά Κέντρα

Πρόγραμμα και Εξεταστικά Κέντρα Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων Ειδικών & Μουσικών Μαθημάτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ...

ΑΕΝ: Ανακοίνωση πινάκων εισαγομένων για το Ακαδ. Έτος 2025-26

  Πίνακες σπουδαστών/στριών στις ΑΕΝ Ανακοινώνεται οι πίνακες των σπουδαστών/τριών για τις ΑΕΝ από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ότι την...

Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για μαθητές πυρόπληκτων και σεισμόπληκτων περιοχών

Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για μαθητές και αποφοίτους ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, πυρόπληκτων και σεισμόπληκτων περιοχών σε έξι περιφέρειες της χώρας...

Μετά τις Πανελλήνιες: Η αλήθεια πίσω από τα αποτελέσματα

Μετά τις Πανελλήνιες: Η αλήθεια πίσω από τα αποτελέσματα - Συμβουλές για το επόμενο μεγάλο βήμα «Οι Πανελλήνιες δεν είναι ο τελικός σταθμός – Είναι απλώς μία...

Μηχανογραφικό Κύπρου: Αποτελέσματα Α’ Κατανομής θέσεων

Αποτελέσματα Α’ Κατανομής θέσεων μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025 Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της Α' κατανομής θέσεων, μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα...

Πρόγραμμα βράβευσης μαθητών

Πρόγραμμα βράβευσης μαθητών από την HELLENiQ ENERGY - Ελληνικά Πετρέλαια Αν τελείωσες φέτος το Λύκειο με καλούς βαθμούς και έδωσες Πανελλαδικές, υπάρχει μια...

Σημαντική Τροπολογία για τις Μετεγγραφές

Σημαντική Τροπολογία για τις Μετεγγραφές Με σημαντική τροπολογία την οποία κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη προβλέπονται σημαντικές αλλαγές στις...