fbpx
« Αρθρογραφία | Εκπαίδευση | Πανελλήνιες

3+1 ειδικότητες στο Marketing

Οι Δυναμικές ειδικότητες που ανοίγουν προοπτικές στον ταχύτατα εξελισσόμενο χώρο του Marketing

Αποκλειστικά στο iPaidia.gr, η Βακάλογλου Ζωγραφιά , Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας παρουσιάζει 3+1 δυναμικές ειδικότητες που ανοίγουν προοπτικές στον ταχύτατα εξελισσόμενο χώρο του Marketing.

Με τις ανάγκες της αγοράς να μεταβάλλονται διαρκώς και την καινοτομία να αποτελεί πλέον βασικό συστατικό κάθε στρατηγικής, το marketing μετατρέπεται σε έναν πολυδιάστατο τομέα που συνδυάζει οικονομία, τεχνολογία, ψυχολογία και δημιουργικότητα.

Η κ. Βακάλογλου αναλύει τους βασικούς ρόλους και τις δεξιότητες που απαιτούνται, δίνοντας πολύτιμες κατευθύνσεις για νέους που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν σε έναν κλάδο με σύγχρονα εργαλεία, όπως το νευρομάρκετινγκ (neuro- marketing), και με ευρείες επαγγελματικές εφαρμογές.

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον από πολλούς νέους στην αναζήτηση απασχόλησης στο χώρο του Marketing. Πρόκειται για ένα αντικείμενο το οποίο χαρακτηρίζεται από διαθεματικότητα όπου οι γνώσεις οικονομικών, διοικητικής επιστήμης, νέων τεχνολογιών, ψυχολογίας κ.λπ. με κύριο χαρακτηριστικό τη δημιουργικότητα, το οποίο δικαιολογημένα να γίνεται πόλος έλξης αρκετών υποψηφίων!

Τα τελευταία χρόνια επίσης η ανάπτυξη της Νευρολογίας, όπου ειδικά στελέχη αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα πορίσματα του χώρου στις στρατηγικής που αναπτύσσουν στο Marketing. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία ενός αναπτυσσόμενου πεδίου το οποίο ονομάζεται Νευρομάρκετινγκ. Εφαρμογές του νέου αυτού πεδίου αξιοποιούνται σε πολλά επίπεδα. Είτε σε μία τηλεοπτική διαφήμιση είτε σε μία καμπάνια και γενικότερα αξιοποιούν τη γνώση της αλληλεπίδρασης ενός εγκεφάλου στο μήνυμα στις διάφορες στρατηγικές του χώρου. Ενδεικτικά θα αναφερθούμε σε 3+1 πεδία που κάποιος μπορεί να δραστηριοποιηθεί στο χώρο του Marketing θέλοντας να ενισχύσουμε τη γνώση που έχουν οι υποψήφιοι για το χώρο αυτό.

– PUBLIC RELATIONS OFFICERS: Το αντικείμενο εργασίας είναι η ανάπτυξη στρατηγικών και εκστρατειών δημοσίων σχέσεων, σύνταξη δελτίων τύπου, κεντρικών ομιλιών και υλικού προώθησης, δημιουργία και διατήρηση θετικών σχέσεων με βασικούς συνεργάτες και τα μέσα ενημέρωσης, διοργάνωση εκδηλώσεων δημοσίων σχέσεων και ανάληψη του ρόλου του εκπροσώπου τύπου, αναζήτηση ευκαιριών για συνεργασίες, χορηγίες και διαφήμιση κ.ά.

– MARKET RESEARCH ANALYSTS: Τα κύρια καθήκοντα και ευθύνες ενός Market Research Analyst είναι η συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με τους καταναλωτές, ανταγωνιστές και την αγορά για την δημιουργία εκθέσεων και παρουσιάσεων, κατανόηση επιχειρηματικών στόχων και σχεδιασμός ερευνών για την ανακάλυψη των προτιμήσεων των πιθανών πελατών, εκτέλεση αξιόπιστης έρευνας SWOT ανάλυσης και ερμηνείας δεδομένων, διαμόρφωση εκθέσεων και προτάσεων, έρευνες, focus groups και ανάλυση δεδομένων, παρακολούθηση και πρόβλεψη των τάσεων της αγοράς και της συμπεριφοράς των καταναλωτών, συνεργασία με άλλα τμήματα, όπως των πωλήσεων κ.ά.

– SALES MANAGERS – SUPERVISORS:  Κύριες αρμοδιότητες είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικών πωλήσεων για την επίτευξη των στόχων των πωλήσεων, παρακολούθηση των στόχων των πωλήσεων, πρόσληψη- εκπαίδευση και διαχείριση προσωπικού πωλήσεων, ανάπτυξη και διατήρηση σχέσεων με βασικούς πελάτες και συνεργάτες, συνεργασία με τις ομάδες ανάπτυξης προϊόντων για τη δημιουργία και προώθηση νέων προϊόντων, καθοδήγηση και παρακίνηση της ομάδας πωλήσεων για τη βελτίωση της απόδοσης και την επίτευξη των στόχων εξέλιξης και καριέρας, ανάλυση δεδομένων πωλήσεων για τον εντοπισμό τάσεων και ευκαιριών κ.ά.

– BRAND MANAGERS: Οι κύριες αρμοδιότητες ενός Brand Manager περιλαμβάνουν ανάλυση τοποθέτησης της εμπορικής επωνυμίας και στοιχείων σε σχέση με τους καταναλωτές, συμβολή στη διαμόρφωση και προβολή του οράματος και της αποστολής της εταιρείας, μετατροπή στοιχείων της εμπορικής επωνυμίας σε σχέδια και στρατηγικές τοποθέτησης στην αγορά, διαχείριση μια ομάδας που εργάζεται στο τμήμα σε πρωτοβουλίες προώθησης της εμπορικής επωνυμίας, καθοδήγηση δημιουργικής ανάπτυξης, ώστε να ενθαρρύνεται το «κοινό στόχος» να δράσει, καθορισμός προδιαγραφών απόδοσης, παραμέτρων κόστους και τιμής, εφαρμογών αγοράς και εκτιμήσεων πωλήσεων, μέτρηση και αναφορά απόδοσης για όλες τις καμπάνιες και των κύριων δεικτών απόδοσης, παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς, έρευνα αγορών καταναλωτών και δραστηριοτήτων των ανταγωνιστών κ.ά.

Γενικότερα γίνεται αντιληπτό ότι όσοι θα ασχοληθούν στο χώρο του Marketing, σίγουρα χρειάζονται αρκετές δεξιότητες όπως ικανότητα να αλληλοεπιδράς με πελάτες, διαπροσωπικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, οργανωτικές δεξιότητες, προσοχή στη λεπτομέρεια για την ποιότητα της εργασίας, ηγετικές δεξιότητες, ομαδικό πνεύμα, αποτελεσματική διαχείριση του φόρτου εργασίας, δεξιότητες πωλήσεων, επίλυση προβλημάτων, άριστες δεξιότητες προφορικής και γραπτής επικοινωνίας, ικανότητες συντονισμού και άλλες.

Ένα τμήμα που θα μπορούσε να προσφέρει σπουδές στο αντικείμενο του Marketing σίγουρα είναι το τμήμα Marketing και Επικοινωνίας του Ο.Π.Α. Όμως και από τα τμήματα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οργάνωσης και Διοίκησης επίσης είναι τμήματα από τα οποία ένας απόφοιτος μπορεί να δραστηριοποιηθεί στον τομέα αυτό. Απόφοιτοι τμημάτων Ψυχολογίας και Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης έχουν την δυνατότητα με εξειδίκευση να δραστηριοποιηθούν στον πεδίο αυτό. Φυσικά, οι απόφοιτοι από τα τμήματα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων όπως και του τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας.

Βακάλογλου Ζωγραφιά , Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU | Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας αποκλειστικά για το iPaidia.gr

 

Σχολές, Σπουδές & Πανελλαδικές 2025

Με το νέο μας βιβλίο, θα ανακαλύψεις τη Σχολή που σου Ταιριάζει!

Advisor Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα της αγοράς εργασίας μετά την πανδημία

Είναι ωραίο να μοιραζόμαστε,

στείλτο κάπου!

Ξεκίνησαν οι εγγραφές των πρωτοετών φοιτητών

Εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2025 Ξεκινά σήμερα η εγγραφή των επιτυχόντων των Πανελλαδικών Εξετάσεων έτους 2025 και της ειδικής...

Πληροφορική και Σπουδές

Πληροφορική και Σπουδές: Ποιες εξειδικεύσεις ανοίγουν δρόμους για το μέλλον στην τεχνολογία Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία εξελίσσεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς...

Σχολές Ξεναγών: Προκήρυξη για Δωρεάν Σπουδές

Προκήρυξη Εισαγωγής Σπουδαστών στις Σχολές Ξεναγών για το Ακάδ. Έτος 2025-2027 Το Υπουργείο Τουρισμού ανακοίνωσε την προκήρυξη για την εισαγωγή σπουδαστών στις...

Υποβολή αιτήσεων σε 41 ειδικότητες ΣΑΕΚ της ΔΥΠΑ

Εγγραφές σε 40 ειδικότητες ΣΑΕΚ της ΔΥΠΑ Μπορείτε να υποβάλετε αίτηση για να εγγραφείτε στις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) (πρώην ΙΕΚ) της ...

Εγγραφές στις ΣΑΕΚ της ΔΥΠΑ

Εγγραφές στις ΣΑΕΚ της ΔΥΠΑ Από 25 Αυγούστου έως 12 Σεπτεμβρίου οι εγγραφές επιτυχόντων από το παράλληλο μηχανογραφικό στις 30 ΣΑΕΚ της ΔΥΠΑ Οι επιτυχόντες...

Υποτροφίες για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (AEN)

Προκήρυξη Υποτροφιών για Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (AEN) 2025-2026  Το Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου ανακοίνωσε την προκήρυξη είκοσι τεσσάρων (24) υποτροφιών για...

Ανακοινώθηκε το Ωρολόγιο Πρόγραμμα Γυμνασίων

Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Γυμνασίων Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοίνωσε τη δημοσίευση του νέου Φύλλου...

Πρόσκληση Επιτυχόντων στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών

Πρόσκληση Επιτυχόντων στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Το Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ) καλεί τους επιτυχόντες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις που πέρασαν στη Σχολή...

Αποτελέσματα για διαμονή στη ΦΕ

Αποτελέσματα για διαμονή στη ΦΕ των Ελλαδιτών Φοιτητών Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα για διαμονή στη ΦΕ – Ελλαδίτες Πρωτοετείς Προπτυχιακοί και Μεταπτυχιακοί...

Eισαγωγή Υποψηφίων από Περιοχές με Φυσικές Καταστροφές για το 2025-2026

Eισαγωγή Υποψηφίων από Περιοχές με Φυσικές Καταστροφές Ανακοινώθηκε το ΦΕΚ που καθορίζει τους δικαιούχους  και τα δικαιολογητικά  για την εισαγωγή στην...