fbpx
« Αρθρογραφία | Πανελλήνιες

Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς

Εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μαθητών Λυκείων που διακρίθηκαν σε διεθνείς επιστημονικούς διαγωνισμούς

Η παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 3194/2003 (Α΄ 267) , αντικαθίσταται ως εξής:

αα) Κάτοχοι απολυτηρίου Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.), οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο ΓΕ.Λ. έχουν διακριθεί στη Βαλκανική, την Ευρωπαϊκή ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής ή Ρομποτικής, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας ή Οικονομικών και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο), εγγράφονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Πανεπιστημίων, τα οποία ανήκουν σε επιστημονικό πεδίο της Ομάδας Προσανατολισμού που έχουν επιλέξει, εφόσον το μάθημα στο οποίο έχουν διακριθεί στις Ολυμπιάδες περιλαμβάνεται είτε στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχουν επιλέξει οι υποψήφιοι στην τελευταία τάξη Λυκείου είτε στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού της τελευταίας τάξης κατά τον χρόνο στον οποίο οι υποψήφιοι πέτυχαν τη διάκριση.

Η βράβευση στη Ρομποτική, η οποία αναπτύσσει στοχευμένες εφαρμογές Πληροφορικής, λογίζεται ως βράβευση στην Πληροφορική. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους κατόχους απολυτηρίου ΓΕ.Λ., οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο έχουν διακριθεί στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για Νέους Επιστήμονες (EUCYS), στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών (EUSO), με την απονομή σε αυτούς του πρώτου, δεύτερου ή τρίτου βραβείου, καθώς και για τις κατόχους απολυτηρίου ΓΕ.Λ., που κατά τη διάρκεια της φοίτησής τουςστο Λύκειο έχουν διακριθεί στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Μαθηματικών Κοριτσιών (EGMO) με την απονομή σε αυτές του πρώτου, δεύτερου ή τρίτου βραβείου.

αβ) Κάτοχοι απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑ.Λ.), οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο ΕΠΑ.Λ. έχουν διακριθεί στους διαγωνισμούς της υποπερ. αα΄ και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο) εγγράφονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις τμημάτων των Πανεπιστημίων, τα οποία περιλαμβάνονται στην ομάδα που αντιστοιχεί στον τομέα αποφοίτησής τους.

β) Η διάκριση βεβαιώνεται από τον αντίστοιχο επιστημονικό φορέα ή ένωση για κάθε επιμέρους διαγωνισμό, ο οποίος πρέπει να έχει λάβει την προηγούμενη έγκριση της αρμόδιας, κατά τις κείμενες διατάξεις, Διεύθυνσης ή Τμήματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη διενέργεια των Πανελλήνιων Μαθητικών Διαγωνισμών, από την οποία και προκύπτουν κάθε φορά οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες στις Εθνικές Μαθητικές Ομάδες αντιπροσώπευσης της Χώρας. Η έγκριση χορηγείται ύστερα από γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), με βασικό κριτήριο το αποδεδειγμένο επιστημονικό κύρος των σχετικών φορέων ή ενώσεων και των διαγωνισμών που ο καθένας από αυτούς διενεργεί.

γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται τα θέματα που έχουν σχέση με την υποβολή αιτήσεων, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και τον έλεγχο αυτών, τη διαδικασία εγγραφής και κάθε άλλο σχετικό θέμα.

δ) Με όμοια απόφαση καθορίζονται τα θέματα που έχουν σχέση με κατόχους απολυτηρίου ΕΠΑ.Λ. με ανάλογες διακρίσεις.

ε) Ως προϋπόθεση για την εγγραφή των κατόχων απολυτηρίου ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με την ανωτέρω διαδικασία, είναι η επίτευξη μέσου όρου βαθμών στα μαθήματα που εξετάστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις τουλάχιστον ίσου με το μισό του μέγιστου.»

Νέες τεχνολογίες, εκπαίδευση & πανδημία: Η επόμενη ημέρα και οι καινοτόμες εφαρμογές του EdTech που πρέπει να γνωρίζεις

Η επόμενη ημέρα και οι καινοτόμες εφαρμογές του EdTech που πρέπει να γνωρίζεις Πριν ένα χρόνο, εάν κάποιος με μια «γυάλινη μπάλα» μας έδειχνε προφητικά τι θα...

Ορισμός ελάχιστης και μέγιστης τιμής του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Ορισμός ελάχιστης και μέγιστης τιμής του συντελεστή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής Aπόφαση υπ’ αριθμ. Φ.251/22973/Α5/26.02.2021 αναφορικά με τον ορισμό ελάχιστης...

Το ΦΕΚ με όλες τις Αλλαγές στις Πανελλαδικές και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Το ΦΕΚ με όλες τις Αλλαγές στις Πανελλαδικές και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο νέος νόμος 4777/2021 για την Ελάχιστη...

Όλες οι σημαντικές αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές, στις Βάσεις & στο Μηχανογραφικό

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ: Όλες οι σημαντικές Αλλαγές στις φετινές Πανελλαδικές, στις Βάσεις & στο Μηχανογραφικό Μετά τη ψήφιση του νομοσχεδίου Εισαγωγή στην...

Το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας, όπως ψηφίστηκε στη Βουλή

Το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας, όπως ψηφίστηκε στη Βουλή Σύμφωνα με πληροφορίες του esos.gr Το esos δημοσιεύει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Εισαγωγή...

Επιστήμη των Δεδομένων: Τι κάνει ο data scientist/analyst & 25 ερωτήσεις που θα ακούγατε σε μια συνέντευξη επιλογής προσωπικού

Επιστήμη των Δεδομένων: Τι κάνει ο data scientist/analyst & 25 ερωτήσεις που θα ακούγατε σε μια συνέντευξη επιλογής προσωπικού Δύσκολα κάποιος...

Κατατέθηκε στη Βουλή το Νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ για την Ανώτατη Εκπαίδευση

Κατατέθηκε στη Βουλή το Νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ για την Ανώτατη Εκπαίδευση Κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και...

Νέες τεχνολογίες, εκπαίδευση & πανδημία: Η επόμενη ημέρα και οι καινοτόμες εφαρμογές του EdTech που πρέπει να γνωρίζεις

Η επόμενη ημέρα και οι καινοτόμες εφαρμογές του EdTech που πρέπει να γνωρίζεις Πριν ένα χρόνο, εάν κάποιος με μια «γυάλινη μπάλα» μας έδειχνε προφητικά τι θα...

Ο «Δαίμονας» της Πανδημίας επηρεάζει μαθητές & υποψήφιους των πανελληνίων

Ο «Δαίμονας» της Πανδημίας επηρεάζει μαθητές & υποψήφιους των πανελληνίων Με την πανδημία να αποτελεί -ακόμη- μια πραγματικότητα για όλους, μια πληθυσμιακή...

Ελάχιστη βάση εισαγωγής για αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων

Ελάχιστη βάση εισαγωγής για αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων – Αντικατάσταση της παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013 Η παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013...