fbpx
« Αρθρογραφία | Εκπαίδευση

Η μεγάλη Φυγή: 5+1 λόγοι για τους οποίους οι εργαζόμενοι εγκαταλείπουν τη δουλειά τους

Η μεγάλη Φυγή: 5+1 λόγοι για τους οποίους οι εργαζόμενοι εγκαταλείπουν τη δουλειά τους

Ένα από τα φαινόμενα που αναδύθηκε  μέσα στην πανδημία και συνεχίζει να εντείνεται, είναι οι μαζικές παραιτήσεις στελεχών σε ολόκληρο τον κόσμο, το φαινόμενο της «μεγάλης παραίτησης» όπως ήδη έχει αρχίσει να αποκαλείτε από στελέχη HR αλλά και κοινωνιολόγους ανα την υφήλιο.

Αναμφίβολα, η νέα πραγματικότητα έφερε ολοένα και περισσοτέρους ανθρώπους αντιμέτωπους με την αναζήτηση βαθυτέρων νοημάτων -και όχι μόνο-  στη ζωή τους και φυσικά και η εργασία δεν θα μπορούσε να μη συμπεριλαμβάνεται σε αυτό το πλαίσιο.

Πέρα όμως από τους πρόσθετους παράγοντες που επιδρούν στην όξυνση αυτού του φαινομένου, ποιοι είναι άλλοι λόγοι που οδηγούν έναν εργαζόμενο να εγκαταλείψει τη θέση του η οποία -κάποιες φορές- μπορεί να είναι και καλά αμειβομένη…;

  1. Απουσία οράματος – στοχοθεσίας

Όλοι μας επιθυμούμε να εργαζόμαστε με βάση και κάποιο στόχο. Πέρα από τα οικονομικά κίνητρα, αποτελεί έντονη προβληματική η απουσία ενός ξεκάθαρους οράματος , μιας αναδυόμενης προοπτικής για τον κάθε αργαζόμενο σε μια επιχείρηση ή σε έναν οργανισμό. Ας μην ξεχνάμε πως πολλές γνωστές εταιρείες πετύχαν καταπληκτικά μεγέθη καθώς διευθύνονταν από ηγετικές φυσιογνωμίας που εμπνέανε με το όραμα τους όλους τους εργαζομένους και τους συνεργάτες τους.

  1. Έλλειψη αναγνώρισης

Ένα μεγάλο ποσοστό εργαζομένων αναφέρει πως ισάξιο πρόβλημα με έναν χαμηλό  μισθό είναι και η έλλειψη -επιβράβευσης και αναγνώρισης της προσπάθειας από τους εργοδότες

  1. Κακοί μάνατζερ

Διευθυντικά στελέχη με απουσία ενσυναίσθησης ή πραγματικής γνώσης όλης της «πυραμίδας» του έργου αποτελούν σημαντικό παράγοντα που προβληματίζει έναν εργαζόμενο.

  1. Αδυναμία επικοινωνίας

Αναδεικνύεται σε μέγα πρόβλημα είτε η μεταφορά λανθασμένου μηνύματος μεταξύ στελεχών μιας επιχείρησης είτε η απουσία ουσιαστικής επικοινωνίας, μεταμορφώνοντας τον εργαζόμενο σε έναν αμέτοχο θεατή της ροής και της καθημερινότητας της επιχείρησης

  1. Έλλειψη εκπαίδευσης & ανέλιξης

Πολλά είναι τα στελέχη που αισθάνονται πως δεν τους δίνεται η δυνατότητα είτε να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους -προκειμένου να εργάζονται αποτελεσματικότερα- είτε θεωρούν πως η εταιρεία δεν τους προσφέρει τις προϋποθέσεις να εξελιχθούν, να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους αλλά και, γενικότερα, να αισθανθούν περισσότερο αυτόνομοι για να αναδείξουν το έργο τους.

5+1. Υπερβολικός φόρτος εργασίας.

Το γεγονός πως πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα και να μειώσουν δαπάνες διοχετεύοντας ένα υπερβολικό φόρτο εργασίας στους εργαζομένους, αποτελεί μια κοινή πρακτική σε πολλές εταιρείες Ωστόσο, μακροπρόθεσμα, αυτό έχει δυο συνέπειες. Αρχικά, διαμορφώνει δυσαρεστημένους υπαλλήλους οι οποίοι προκειμένου να ανταπεξέλθουν στον όγκο αυτό, διεκπεραιώνουν την εργασία τους με το χείριστο τρόπο. Κατά δεύτερον, αυτόματα καταπνίγουν οποιαδήποτε προοπτική δημιουργικότητας και βελτιστοποίησης του παραγόμενου έργου από τον εργαζόμενο.

Οι αρχαίοι υμών πρόγονοι πολύ εύστοχα ανέφεραν: “οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ” και αυτό ισχύει και εδώ. Σημασία έχει να «βγάζει» περισσότερη δουλειά ένας εργαζόμενος ή να παράξει καλύτερο αποτέλεσμα και να είναι ικανοποιημένος από την εργασία του;

Τα συμπεράσματα δικά σας.

Σύνταξη:  Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας, Επιστημονικά Υπεύθυνος EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

Είναι ωραίο να μοιραζόμαστε,

στείλτο κάπου!

Eισαγωγή Υποψηφίων από Περιοχές με Φυσικές Καταστροφές για το 2025-2026

Eισαγωγή Υποψηφίων από Περιοχές με Φυσικές Καταστροφές Ανακοινώθηκε το ΦΕΚ που καθορίζει τους δικαιούχους  και τα δικαιολογητικά  για την εισαγωγή στην...

Aντιστοίχιση των ειδικοτήτων των ΣΑΕΚ με τις ειδικότητες των ΙΕΚ

Αντιστοίχιση των ειδικοτήτων των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) με τις ειδικότητες των IEΚ Η αντιστοίχιση των ειδικοτήτων των Σχολών...

Καθορισμός ύλης γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων ΕΠΑΛ

 Καθορισμός των «Γραπτώς Εξεταζόμενων» μαθημάτων στις προαγωγικές εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ  Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοίνωσε τον...

Πρόγραμμα Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων και Εξεταστικά Κέντρα

Πρόγραμμα και Εξεταστικά Κέντρα Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων Ειδικών & Μουσικών Μαθημάτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ...

ΑΕΝ: Ανακοίνωση πινάκων εισαγομένων για το Ακαδ. Έτος 2025-26

  Πίνακες σπουδαστών/στριών στις ΑΕΝ Ανακοινώνεται οι πίνακες των σπουδαστών/τριών για τις ΑΕΝ από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ότι την...

Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για μαθητές πυρόπληκτων και σεισμόπληκτων περιοχών

Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για μαθητές και αποφοίτους ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, πυρόπληκτων και σεισμόπληκτων περιοχών σε έξι περιφέρειες της χώρας...

Μετά τις Πανελλήνιες: Η αλήθεια πίσω από τα αποτελέσματα

Μετά τις Πανελλήνιες: Η αλήθεια πίσω από τα αποτελέσματα - Συμβουλές για το επόμενο μεγάλο βήμα «Οι Πανελλήνιες δεν είναι ο τελικός σταθμός – Είναι απλώς μία...

Μηχανογραφικό Κύπρου: Αποτελέσματα Α’ Κατανομής θέσεων

Αποτελέσματα Α’ Κατανομής θέσεων μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025 Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της Α' κατανομής θέσεων, μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα...

Πρόγραμμα βράβευσης μαθητών

Πρόγραμμα βράβευσης μαθητών από την HELLENiQ ENERGY - Ελληνικά Πετρέλαια Αν τελείωσες φέτος το Λύκειο με καλούς βαθμούς και έδωσες Πανελλαδικές, υπάρχει μια...

Σημαντική Τροπολογία για τις Μετεγγραφές

Σημαντική Τροπολογία για τις Μετεγγραφές Με σημαντική τροπολογία την οποία κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη προβλέπονται σημαντικές αλλαγές στις...