«Έξυπνα» Μεταπτυχιακά για αποφοίτους Ανθρωπιστικών Επιστημών
Πανελλήνιες 2022: «Έξυπνα» Meta…πτυχιακά για αποφοίτους Ανθρωπιστικών Επιστημών – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φοιτητές
Στην εποχή της “Τεταρτοβάθμιας” εκπαίδευσης και της απαραίτητης εξειδίκευσης στην αγορά εργασίας προκειμένου οι απόφοιτοι Πανεπιστημίου να αποκτήσουν το πολυπόθητο συγκριτικό πλεονέκτημα, αναρωτιέται συχνά κανείς τι να επιλέξει και που να επενδύσει σε σπουδές προκειμένου να ευοδωθεί το όνειρο της επαγγελματικής σταδιοδρομίας.
Το στοίχημα για τον εργαζόμενο του μέλλοντος είναι να αποκωδικοποιήσει την αγορά εργασίας και να διακρίνει ποιοι είναι εκείνοι οι κλάδοι που θα μπορέσουν να οδηγήσουν με μεγαλύτερη ασφάλεια στη σύνδεση των σπουδών και των δεξιοτήτων του με την ίδια την αγορά και την πολυπόθητη επαγγελματική αποκατάσταση.
Το πρώτο βήμα σ’ αυτήν προσπάθεια είναι το πτυχίο. Το πτυχίο ενός πανεπιστημιακού τμήματος είναι το πρώτο σκαλοπάτι που θ’ ανεβεί, είναι το όχημα το οποίο θα στείλει τον τελειόφοιτο, στις μεταπτυχιακές σπουδές, στην απαιτούμενη εξειδίκευση, η οποία ενδέχεται να τον προσδιορίσει επαγγελματικά. Για παράδειγμα στο πρώτο πεδίο των Ανθρωπιστικών Επιστημών παραδοσιακά και κατά κανόνα περιζήτητα τμήματα είναι η Νομική και η Ψυχολογία. Ποια είναι, λοιπόν, εκείνα τα «έξυπνα» μεταπτυχιακά που θα μπορούσε να επιλέξει κανείς σήμερα με ένα πρώτο πτυχίο σ’ αυτές τις σχολές;
Οι σύγχρονες ειδικεύσεις
Όπως υπογραμμίζει στο ethnos.gr, o κ. Παναγιώτης Παππάς, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, στη Νομική αναζητώντας κάποια επίκαιρη και σύγχρονη ειδίκευση θα επιλέγαμε το Δίκαιο Διαδικτύου, εφόσον το διαδίκτυο δεν αποτελεί απλά κομμάτι της καθημερινότητάς μας, αλλά πλέον αποτελεί την ίδια την κοινωνία μας.
Υποθέσεις οι οποίες απαιτούν μια εμβάθυνση και περαιτέρω γνώση πάνω στο διαδίκτυο είναι εκείνες που αφορούν, στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, την προστασία Πνευματικής Ιδιοκτησίας στο περιβάλλον των νέων τεχνολογιών (όπως start–up επιχειρήσεις), την ελευθερία έκφρασης στο διαδίκτυο, το καθεστώς των διαφημίσεων, τη δυσφήμιση, την προστασία ονόματος χώρου (domain names) από προσβολές τρίτων, τη σύνταξη όρων χρήσεως για ιστοσελίδα ή ηλεκτρονικό κατάστημα, την προστασία από επιθέσεις ηλεκτρονικού εγκλήματος, την προστασία ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων καθώς και την προστασία πνευματικών δημιουργημάτων στο διαδίκτυο. (Μεταπτυχιακό στο «Δίκαιο και Πληροφορική»).
Στην Ψυχολογία, οι ανάγκες για ολοένα και μεγαλύτερη και πληρέστερη γνώση των ανθρώπινων χαρακτηριστικών με σκοπό τον προσδιορισμό των παραμέτρων που διέπουν και καθορίζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά, είναι μερικοί μόνο από τους λόγους που οδήγησαν στην ανάπτυξη του κλάδου της Ψυχομετρίας. Η Ψυχομετρία είναι η εφαρμοσμένη επιστήμη που μελετά τη μέτρηση ψυχολογικών χαρακτηριστικών με ερωτηματολόγια, δοκιμασίες (τεστ) και κλίμακες. Πιο συγκεκριμένα, η ψυχομετρική αξιολόγηση (τεστ) μπορεί να αφορά στην προσωπικότητα, την νοημοσύνη, τη γενική ψυχοπαθολογία, το άγχος, την κατάθλιψη, νευροψυχολογικές δοκιμασίες, τις εκπαιδευτικές επιδόσεις, την ποιότητα ζωής, τη σεξουαλική λειτουργία καθώς και το στυλ μάθησης.
(Μεταπτυχιακό στην «Κλινική Ψυχολογία»). Πέρα, όμως, από τα κλασικά περιζήτητα τμήματα, υπάρχουν και εκείνα τα οποία, ενώ δεν τα πιάνει το μάτι, μπορούν να αποτελέσουν το εφαλτήριο προκειμένου με την κατάλληλη εξειδίκευση να οδηγήσουν στην περιζήτητη αποκατάσταση. Ένα από αυτά τα τμήματα είναι το τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας. Tο τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας ουσιαστικά συνδυάζει με πρωτοτυπία 3 νευραλγικούς επιστημονικούς και αναπτυξιακούς τομείς, αυτούς της Πληροφορικής, των Επικοινωνιών και του Πολιτισμού.
Οι απόφοιτοι του μέσω ενός διεπιστημονικού προγράμματος σπουδών που περιλαμβάνει γλώσσες προγραμματισμού, ψηφιακά μέσα, μουσικολογία και θεωρίες πολιτισμού, μπορούν να δραστηριοποιηθούν στους τομείς της εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, του σχεδιασμού βιντεοπαιχνιδιών, στα τρισδιάστατα γραφικά και τις πολιτισμικές απεικονίσεις καθώς και στις οπτικοακουστικές τέχνες. Ολα όσα δηλαδή συνθέτουν αυτό που ονομάζουμε 4η βιομηχανική επανάσταση!
Μια διαφοροποιημένη εξειδίκευση θα μπορούσε να γίνει στο UX ή UI Design. Το User Interface (UI design) επικεντρώνεται στην αισθητική ενός σχεδίου και στην ενίσχυση της θετικής αντίληψης του χρήστη για ένα brand! Όταν επισκέπτεσαι μια ιστοσελίδα και σου κάνει εντύπωση με την πρώτη ματιά για τις προσεγμένες εικόνες, τα ξεκάθαρα «κουμπιά», το όμορφο μενού και το πλούσια επιμελημένο περιεχόμενο, είναι αποτέλεσμα UI design! Ενώ ο UX σχεδιασμός αφορά το User Experience, δηλαδή τη συνολική εμπειρία που απολαμβάνει ο επισκέπτης όταν πλοηγείται σε έναν ιστότοπο.
Σύνταξη: Δρ. Παππάς Παναγιώτης, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
Πηγή: ethnos.gr