fbpx
« Εκπαίδευση

Έρευνα και ερευνητικοί φορείς στην Ελλάδα

Έρευνα και ερευνητικοί φορείς στην Ελλάδα

Πολλές φορές μαθητές και φοιτητές ενδιαφέρονται αλλά και προβληματίζονται για τη δυνατότητα έρευνας στον κλάδο επιστημών που βρίσκονται ή και ενδιαφέρονται.

Η κύρια έκφραση έρευνας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτυπώνεται στις διδακτορικές σπουδές δίχως αυτό να είναι περιοριστικό βέβαια για όσους επιθυμούν να κάνουν έρευνα. Από κει και πέρα, οι κυριότεροι ερευνητικοί φορείς που υπάρχουν στη χώρα μας συνοψίζονται στους ακόλουθους:

  1. «Αθηνά−Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίες, των Επικοινωνιών και της Γνώσης», το οποίο αποτελείται από τα εξής Ινστιτούτα: α. Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ) β. Ινστιτούτο Πληροφοριακών Συστημάτων (Ι.Π.ΣΥ.) γ. Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων (ΙΝΒΙΣ)
  2. Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (Ε.Α.Α.), το οποίο αποτελείται από τα εξής Ινστιτούτα: α. Γεωδυναμικό Ινστιτούτο (Γ.Ι.), β. Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.), γ. Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης (Ι.Ε.Π.Β.Α.).
  3. Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (Ε.Ι.Ε.), το οποίο αποτελείται από τα εξής Ινστιτούτα και Υπηρεσία, αντίστοιχα: α. Ινστιτούτο Βιολογίας, Φαρμακευτικής Χημείας και Βιοτεχνολογίας/ΙΒΦΧΒ (σύμφωνα με το ΠΔ226/1989 και το άρθρο 5 του ν.4051/2012), β. Ινστιτούτο Θεωρητικής και Φυσικής Χημείας/ΙΘΦΧ (σύμφωνα με το ΠΔ226/1989 και το άρθρο 5 του ν.4051/2012), γ. Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών (Ι.Ι.Ε.) (σύμφωνα με το ΠΔ226/1989 και το άρθρο 5 του ν.4051/2012), δ. Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (Ε.Κ.Τ.).
  4. Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α.), το οποίο αποτελείται από τα εξής Ινστιτούτα: α. Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.), β. Ινστιτούτο Εφαρμοσμένων Βιοεπιστημών (ΙΝ.Ε.Β.), γ. Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ), δ. Ινστιτούτο Χημικών Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων (ΙΔΕΠ). ε. Ινστιτούτο Έρευνας και Τεχνολογίας Θεσσαλίας (ΙΕΤΕΘ)
  5. Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ», που αποτελείται από τα εξής Ινστιτούτα: α. Ινστιτούτο Βιοεπιστημών και Εφαρμογών (ΙΒΕ), β. Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (ΙΠΤ), γ. Ινστιτούτο Νανοεπιστήμης και Νανοτεχνολογίας, δ. Ινστιτούτο Πυρηνικής και Σωματιδιακής Φυσικής, ε. Ινστιτούτο Πυρηνικών και Ραδιολογικών Επιστημών και Τεχνολογίας Ενέργειας και Ασφάλειας. 6. Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (Ε.Κ.Κ.Ε.), το οποίο αποτελείται από το Ινστιτούτο Κοινωνικών Ερευνών.
  6. Ελληνικό Ινστιτούτο (Ε.Ι.Π.).
  7. Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.), το οποίο αποτελείται από τα εξής Ινστιτούτα: α. Ινστιτούτο Θαλάσσιας Βιολογίας, Βιοτεχνολογίας και Υδατοκαλλιεργειών, β. Ινστιτούτο Θαλασσίων Βιολογικών Πόρων και Εσωτερικών Υδάτων, γ. Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας.
  8. Ερευνητικό Κέντρο Βιοϊατρικών Επιστημών «Αλέξανδρος Φλέμινγκ» (Ε.ΚΕ.Β.Ε. Α. Φλέμινγκ), το οποίο αποτελείται από το Ινστιτούτο Βιοϊατρικών Επιστημών «Αλέξανδρος Φλέμινγκ».
  9. Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (Ι.Τ.Ε.), το οποίο αποτελείται από τα εξής Ινστιτούτα: α. Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας και Βιοτεχνολογίας (Ι.Μ.Β.Β.), β. Ινστιτούτο Επιστημών Χημικής Μηχανικής (Ι.Ε.Χ.Μ.), γ. Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ (Ι.Η.Δ.Λ.), δ. Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών (Ι.Μ.Σ.), ε. Ινστιτούτο Πληροφορικής (Ι.Π.), στ. Ινστιτούτο Υπολογιστικών Μαθηματικών (Ι.Υ.Μ.).

Επιμέλεια: Δρ Ταουσάνης Χρήστος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

Μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στη Γενική Εκπαίδευση

Μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στη Γενική Εκπαίδευση μετά από δέκα και πλέον χρόνια Ανακοινώθηκαν από το ΑΣΕΠ οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης των...

Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας

Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας Είναι αλήθεια πως η Ελλάδα αποτελεί χώρα υποδοχής πληθυσμών με μεταναστευτική και προσφυγική βιογραφία τις...

10 ταινίες για να προβάλλετε στους μαθητές σας

10 ταινίες για να προβάλλετε στους μαθητές σας Οι καθηγητές της Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ξεκινούν ένα φιλόδοξο σχέδιο να καταφέρουν να καθιερώσουν μία...

O δημοφιλέστερος μη αγγλόφωνος προορισμός σπουδών!

Ποιος είναι ο δημοφιλέστερος μη αγγλόφωνος προορισμός σπουδών του κόσμου; Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι η χώρα της Γερμανίας, η οποία γίνεται όλο και...

Η μαθησιακή και Σχολική Ετοιμότητα του Παιδιού με ΔΕΠ-Υ

Η μαθησιακή και Σχολική Ετοιμότητα του Παιδιού με ΔΕΠ-Υ Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής (ΔΕΠ-Υ) είναι η πιο κοινή ψυχιατρική διαταραχή στα παιδιά. Τα ποσοστά...

Έρευνα και ερευνητικοί φορείς στην Ελλάδα

Έρευνα και ερευνητικοί φορείς στην Ελλάδα Πολλές φορές μαθητές και φοιτητές ενδιαφέρονται αλλά και προβληματίζονται για τη δυνατότητα έρευνας στον κλάδο...

Ο σύγχρονος ρόλος του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής

Ο σύγχρονος ρόλος του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής Η σταδιακή απομάκρυνση από το παραδοσιακό λειτουργιστικό μοντέλο της ειδικής αγωγής και η καθιέρωση του...

Η ειδίκευση που θα σας εφοδιάσει με περιζήτητες δεξιότητες!

Ποια είναι η ειδίκευση που θα σας εφοδιάσει με περιζήτητες δεξιότητες σε ατομικό και επαγγελματικό επίπεδο; Συχνά στην καθημερινότητά τους οι άνθρωποι έρχονται...