Όλες οι δυσκολίες στα μαθηματικά δεν αποτελούν Δυσαριθμησία!
Όλες οι δυσκολίες στα μαθηματικά δεν αποτελούν Δυσαριθμησία
Ο εννοιολογικός καθορισμός της πραγματοποιείται μέσω της παρουσίασης των θεωρητικών μοντέλων. Η μελέτη της αιτιολογίας και της συμπτωματολογίας παρουσιάζεται στα πλαίσια των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών. Η αξιολόγηση γίνεται μέσω των αντίστοιχων κριτηρίων και της ανάλυσης κλιμάκων μέτρησης. Η διδακτική αντιμετώπιση αφορά στην παρουσίαση γενικών αρχών και τεχνικών παρέμβασης. Τα μαθησιακά αποτελέσματα αφορούν στην απόκτηση γνώσεων ως προς την έννοια της Δυσαριθμησίας, την ένταξη της διαταραχής στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και την απόκτηση δεξιοτήτων ως προς την αναγνώριση και την αντιμετώπισή της. Οι διδακτικές τεχνικές του σεμιναρίου αφορούν στην εμπλουτισμένη εισήγηση, στις ατομικές δραστηριότητες, στην προβολή εποπτικού υλικού και στην παρουσίαση εργαλείων.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε Δασκάλους, Ειδικούς Παιδαγωγούς, Νηπιαγωγούς, Ψυχολόγους, Καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης, φοιτητές, σπουδαστές, γονείς κι όλους τους ειδικούς, που εμπλέκονται στην υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η σπουδαιότητα του αντικειμένου εντοπίζεται στο γεγονός ότι όλες οι δυσκολίες στα μαθηματικά δεν αποτελούν Δυσαριθμησία. Επομένως, απαιτείται διάκριση μεταξύ των κενών – δυσκολιών κατάκτησης του γνωστικού αντικειμένου και των γνωρισμάτων της Ειδικής Μαθησιακής Διαταραχής της Δυσαριθμησίας. Αυτή η διάκριση είναι σημαντική στη διδακτική προσέγγιση και στην πρόγνωση των δυσκολιών.
Σύνταξη: Δρ. Φουστάνα Αγγελική, Διδάκτωρ Ειδικής Παιδαγωγικής, Institute of Education, University of London, GB, Επιστημονική συνεργάτης – Διδάσκουσα ΕΚΠΑ, Επιμορφώτρια Εκπ/σης ενηλίκων Ε.Κ.Δ.Δ.Α., Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., ΥΠΑΙΘ