Δωρεάν Σεμινάριο | Καινοτόμες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση: Νευροεκπαίδευση και STEM
Περιληπτικά για το σεμινάριο
Με τις προκλήσεις της πανδημίας του κορονοϊού αναθεωρήθηκαν πολλές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Η τηλεκπαίδευση δημιούργησε προβλήματα που ίσως δεν αντιμετωπίστηκαν ποτέ μέσα στη σχολική αίθουσα. Γι’ αυτό κρίθηκε απαραίτητη η συνδρομή της νευροεκπαίδευσης. Η νευροεκπαίδευση έχει να προσφέρει πολλά στη διδασκαλία όλων των μαθημάτων και ιδιαίτερα του STEM. Το STEM είναι μια ιδιαίτερα προηγμένη μέθοδος διδασκαλίας που συνδυάζει διαφορετικούς γνωστικούς κλάδους με την διευρευνητική-ανακαλυπτική μάθηση. Για την επίτευξη των στόχων του STEM είναι απαραίτητη η νευροεκπαίδευση.
Το εν λόγω webinar αποτελείται από τέσσερα μέρη. Στο πρώτο μέρος θα παρουσιαστεί το νέο εκπαιδευτικό τοπίο όπως έχει διαμορφωθεί από την πανδημία. Στο δεύτερο μέρος θα προταθούν τρόποι αντιμετώπισης των νέων προκλήσεων με βάση τις αρχές της μάθησης συμβατής με τον εγκέφαλο. Στο τρίτο μέρος θα περιγραφούν η STEM μεθοδολογία και οι προοπτικές της για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Στο τελευταίο μέρος θα παρουσιαστούν ορισμένα πολυβραβευμένα STEAM πρότζεκτ που υλοποιήθηκαν σε διαφορετικούς γνωστικούς τομείς όπως φυσική, αστροφυσική, σωματιδιακή φυσική, αστρονομία και διδασκαλία ξένης γλώσσας.
Σκοπός
Ο στόχος της επιμόρφωσης είναι να ευαισθητοποιήσει τους εκπαιδευτικούς απέναντι στις νέες προκλήσεις που δημιουργήθηκαν από την πανδημία. Ένας από τους στόχους της επιμόρφωσης είναι και η μετάδοση των αρχών των γνωστικών νευροεπιστημών και των εφαρμογών τους στην εκπαίδευση. Επιπλέον, στόχος της επιμόρφωσης είναι η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τη STEAM εκπαίδευση και τη μεθοδολογία της.
Καθώς η μεθοδολογία του STEAM είναι ιδιαίτερα απαιτητική και βάζει υψηλούς στόχους για τον μαθητή, οι αρχές της νευροεκπαίδευσης είναι απαραίτητες. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης θα δοθεί έμφαση στην αναγκαιότητα της εφαρμογής των αρχών της νευροεκπαίδευσης ώστε οι εκπαιδευτικοί να συνειδητοποιήσουν την αξία των γνωστικών νευροεπιστημών και τη σημασία της συμβολής τους στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη.
Σε ποιους απευθύνεται;
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση της νευροεκπαίδευσης και της εκπαίδευσης STEM.
Τι θα κερδίσω με τη συμμετοχή μου;
Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης, αναμένεται οι συμμετέχοντες:
α. να αποκτήσουν βαθύτερη κατανόηση των αρχών της νευροεκπαίδευσης.
β. να γνωρίσουν την μεθοδολογία του STEM και τους στόχους της.
γ. να κατανοήσουν την αξία της εφαρμογής των αρχών της νευροεκπαίδευσης στην εκπαίδευση STE(Α)M.
Θεματικές ενότητες
DON'T USE IT - a piece of code
Η εκπαίδευση στην Νέα Κανονικότητα
Στην ενότητα αυτή θα περιγραφούν το νέο εκπαιδευτικό τοπίο και η νέα κανονικότητα που έχει επιβληθεί στην εκπαίδευση από την υγειονομική κρίση. Βάσει στατιστικών στοιχείων θα παρουσιαστούν τα εκπαιδευτικά προβλήματα που εμφανίζονται, ιδιαίτερα στα μη προνομιούχα παιδιά. Επίσης, θα παρουσιαστούν οι νέες δεξιότητες που χρειάζεται να καλλιεργηθούν στους μαθητές και εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση της κρίσης.
Στρατηγικές αντιμετώπισης της εκπαιδευτικής κρίσης
Στην ενότητα αυτή θα παρουσιαστούν τρόποι αντιμετώπισης της εκπαιδευτικής κρίσης με βάση τις αρχές της νευροεκπαίδευσης. Οι στρατηγικές αυτές μπορούν να κάνουν πιο αποτελεσματικές τη μάθηση και τη διδασκαλία, ιδιαίτερα στην περίοδο της πανδημίας κατά την οποία δεν υπάρχει πρόσφορο έδαφος για μάθηση λόγω της έλλειψης ηρεμίας και δεκτικότητας από την πλευρά του μαθητή.
Θεωρία και μεθοδολογία του STEM
Στην ενότητα αυτή θα περιγραφούν η θεωρία και η μεθοδολογία του STEM και οι στόχοι της STEM προσέγγισης. Θα δοθεί έμφαση στην αξία του STEM για την διανοητική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Θα τονιστεί επίσης η αναγκαιότητα να διδαχθεί το STEM σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στην Πρωτοβάθμια.
Βέλτιστες πρακτικές της ΣΤΕΜ εκπαίδευσης
Στην τελευταία ενότητα θα παρουσιαστούν ορισμένα πολυβραβευμένα STEAM πρότζεκτ που υλοποιήθηκαν σε διαφορετικούς γνωστικούς τομείς όπως φυσική, αστροφυσική, σωματιδιακή φυσική, αστρονομία και διδασκαλία ξένης γλώσσας. Για παράδειγμα θα παρουσιαστούν αρκετές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια ενός προγράμματος σωματιδιακής φυσικής για μαθητές δημοτικού που διοργανώνεται από το CERN (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Πυρηνικών Ερευνών).
Ποιος είναι ο εισηγητής;
Ράνια Λάμπου
STEM Εκπαιδεύτρια, Ερευνήτρια Νευροεκπαίδευσης Global Icon 2020, Global Teacher Award winner 2020, Global Teacher Prize finalist 2019
- Ράνια Λάμπου: Μία Ελληνίδα Πρέσβειρα της ειρήνης και των τεχνών στην ορκωμοσία του Αμερικανού Προέδρου Joe Biden
- Η Ράνια Λάμπου, η «καλύτερη εκπαιδευτικός του κόσμου», οραματίζεται τα σχολεία του μέλλοντος!
Η Ράνια Λάμπου είναι Εκπαιδευτικός στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Ανατολικής Αττικής. Είναι επίσης STE(Α)M εκπαιδεύτρια και Επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στις Νέες Τεχνολογίες. Έχει Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών στην διδασκαλία της γλώσσας μέσα από νευροεπιστημονικές προσεγγίσεις και ασχολείται ερευνητικά με την νευροεκπαίδευση. Πρόσφατα εργάζεται, με απόσπαση, στο Υπουργείο Παιδείας, στη Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας όπου γράφει STE(A)M εκπαιδευτικά προγράμματα για τα σχολεία.
Η Ράνια Λάμπου έχει λάβει πολλά εθνικά και διεθνή βραβεία (43) για τα σχολικά της πρότζεκτ. Το 2019 διακρίθηκε ανάμεσα στους 50 καλύτερους εκπαιδευτικούς του κόσμου με το Global Teacher Prize (Varkey Foundation) για τις δράσεις της στη Φυσική, την Αστρονομία και το STE(A)M και είναι Πρέσβειρα Παιδείας της Ελλάδας του Ιδρύματος Varkey. To 2019 και το 2020 κέρδισε το Global Teacher Award από τον Διεθνή Οργανισμό AKS Education Awards και έλαβε τον τίτλο «Διακεκριμένη Εκπαιδευτικός 2020», στον διαγωνισμό «Education Leaders Awards 2020». Πρόσφατα της δόθηκε ο τίτλος Global Icon 2020 από το Διεθνές Περιοδικό Passion Vista. Έλαβε τιμητικές διακρίσεις από την Εταιρεία Αστρονομίας και Διαστήματος (Παράρτημα Σαλαμίνας) και από την Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.) για το εκπαιδευτικό της έργο. Προωθεί την STEM εκπαίδευση μέσα από πρότζεκτ αστρονομίας και φυσικής και συνδυάζει την STEM μεθοδολογία με τη διδασκαλία ξένης γλώσσας. Είναι επίσης συγγραφέας επιστημονικών βιβλίων για παιδιά.
Είναι δημιουργός και συντονίστρια πέντε διεθνών ανθρωπιστικών πρότζεκτ τα οποία εστιάζουν στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης που περιγράφονται στην Ατζέντα του 2030 των Ηνωμένων Εθνών. Είναι κοινωνική ακτιβίστρια, πρέσβειρα της Ειρήνης, αλλά και της Οικουμενικής Δελφικής Ένωσης και ανήκει στην πρώτη επιτροπή παιδείας της Ο.Δ.Ε. σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο του Harvard. Για τα διεθνή πρότζεκτ της έχει λάβει δυο ανθρωπιστικά βραβεία και πέντε βραβεία ειρήνης από αρκετούς Διεθνείς Ανθρωπιστικούς Οργανισμούς. Πρόσφατα έγινε Διεθνής Πρέσβειρα Εθελοντισμού και Εκπαίδευσης στην Ακαδημία Εθελοντισμού και Εκπαίδευσης HelpHellas.
Συνεργάζεται με πολύ σημαντικούς παγκόσμιους φορείς του πνεύματος, της επιστήμης και των τεχνών. Είναι Πρόεδρος για την Ελλάδα του οργανισμού “International Art Acts”, Πρόεδρος για την Ελλάδα του οργανισμού “Ladies of All Nations International”, Επίτιμη Πρέσβειρα του οργανισμού “Charles Walter’s Society for Innovation and Research”, Πρέσβειρα του οργανισμού “International Organization of Educators and Researchers Inc. ” (IOER), Διεθνής Σύμβουλος στο “South Asian Institute of Advanced Research and Development”, στο “Center for Peace Advocacy and Sustainable Development”, στο “K12 Digest Magazine”, στον οργανισμό “Global Peace Councils” και μέντορας στην πλατφόρμα “100 mentors”. Είναι επίσης Διευθύντρια Εκπαιδευτικών θεμάτων στον οργανισμό “FORUM+36 Peace & Unity”.
Είναι μέλος επιστημονικής και συντακτικής επιτροπής σε αρκετά επιστημονικά περιοδικά όπως το “International Journal of Advance Study and Research Work (IJASRW)” και το “Deliberative Research Journal”. Έχει στο ενεργητικό της πληθώρα συμμετοχών ως εισηγήτρια και επιμορφώτρια σε διεθνή συνέδρια, επιμορφωτικά σεμινάρια και δημοσιεύσεις.
Πληροφορίες
Δίδακτρα: ΔΩΡΕΑΝ
Ημερομηνία διεξαγωγής
Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021
19:30 – 20:30
Έγγραφες έως
24 Φεβρουαρίου 2021
Διαδικτυακή επιμόρφωση
Τι χρειάζεται;
- Απλή σύνδεση στο διαδίκτυο
- Δεν απαιτείται κάμερα/μικρόφωνο
- Κοινό chat για επικοινωνία με εισηγητή και συμμετέχοντες
Πιστοποίηση
Με την ευγενική
Stay tuned
Θεσσαλονικη
ΑΘΗΝΑ
info@employ.edu.gr