fbpx
« Uncategorized

Online Σεμινάριο: Δυσορθογραφία, Δυσγραφία: Αντιμετώπιση, Διαχείριση και Υποστήριξη

Περιληπτικά για το σεμινάριο

Το παρόν πρόγραμμα αφορά στη διεξοδική μελέτη της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας ως κατηγορίας των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών στη Γλώσσα και δη στον γραπτό λόγο μέσω της εξέτασης των θεωρητικών μοντέλων, της αιτιολογίας, της συμπτωματολογίας και της ειδικής αντιμετώπισης.

Η εν λόγω διαταραχή απαιτεί ειδική διάγνωση και διδακτική, που συνάδει με το μαθησιακό και νευρο-ψυχολογικό προφίλ των μαθητών που έχουν διαγνωστεί με Δυσορθογραφία – Δυσγραφία. Τα μαθησιακά αποτελέσματα αφορούν στην απόκτηση γνώσεων ως προς την έννοια της Διαταραχής, την ένταξη των διαταραχών αυτών στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και την απόκτηση δεξιοτήτων ως προς την αναγνώριση και την αντιμετώπισή τους.

Σκοπός

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η θεωρητική και πρακτική προσέγγιση της Δυσορθογραφίας και Δυσγραφίας, οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Αρχικά θα αναλυθούν συνοπτικά οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες ως πεδίο των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και οι κατηγορίες τους. Στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί η γραφή ως σημαντική δεξιότητα και η σημασία της στον γενικό εγγραμματισμό. Θα εξεταστούν οι δύο διαταραχές εννοιολογικά και θα παρουσιαστούν οι μορφές τους μέσω δειγμάτων γραφής και ανάλυσης περιπτώσεων. Θα παρουσιαστεί η αιτιολογία τους και οι επιμέρους ψυχο-φυσιολογικοί μηχανισμοί που επιδρούν σε αυτές. Στο πρακτικό μέρος θα εξεταστούν οι πρώιμες ενδείξεις και η συμπτωματολογία της Δυσορθογραφίας και της Δυσγραφίας και θα παρουσιαστούν τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα αξιολόγησης, που στοιχειοθετούν την εικόνα της διαταραχής. Τέλος, θα αναλυθούν οι τεχνικές εκπαιδευτικής παρέμβασης σε εξατομικευμένο επίπεδο. Οι διδακτικές τεχνικές αφορούν στα ακόλουθα: − Εμπλουτισμένη εισήγηση, − Ατομικές εργασίες, − Προβολή εποπτικού υλικού, − Παρουσίαση εργαλείων και περιπτώσεων

Η σπουδαιότητα του αντικειμένου αφορά στην ειδική αξιολόγηση και παρέμβαση που απαιτεί η Δυσορθογραφία-Δυσγραφία. Η μελέτη του αντικειμένου βοηθά τους ειδικούς ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικούς και γονείς να διακρίνουν και να εντοπίσουν τα συμπτώματα αυτής της Ειδικής Διαταραχής και να μπορέσουν να παραπέμψουν ή να παρέμβουν διορθωτικά στη διαταραχή.

Σε ποιους απευθύνεται;

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Αγωγής όλων των βαθμίδων, που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση της Δυσορθογραφίας-Δυσγραφίας και των επιπτώσεών τους στη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης, απευθύνεται σε ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κ.α. που συνεργάζονται με παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και αναζητούν πρακτικούς τρόπους για την αποτελεσματικότερη υποστήριξή τους. Τέλος, απευθύνεται σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών, που ενδιαφέρονται να λάβουν γνώσεις για το αντικείμενο και γονείς που επιδιώκουν να κατανοήσουν τις δυσκολίες του παιδιού τους και να κατευθυνθούν προς ειδική καθοδήγηση και παρέμβαση.

 

Τι θα κερδίσω με τη συμμετοχή μου;

Μετά την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης, αναμένεται οι συμμετέχοντες:
α. να παρουσιάζουν την έννοια της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
β. να περιγράφουν την Δυσορθογραφία – Δυσγραφία ως Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή
γ. να αναγνωρίζουν τις μορφές της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
δ. να αναγνωρίζουν τους αιτιογενείς παράγοντες της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
ε. να εφαρμόζουν αξιολογητικό πλάνο αναγνώρισης της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας
στ. να εφαρμόζουν και να σχεδιάζουν δραστηριότητες παρέμβασης.

Θεματικές ενότητες

DON'T USE IT - a piece of code
Η Δυσορθογραφία - Δυσγραφία ως Ειδικές Μαθησιακές Διαταραχές

Σε αυτή τη θεματική ενότητα παρουσιάζονται οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες με συνοπτικό τρόπο, οι Μαθησιακές Διαταραχές στη Γλώσσα ως ειδικές περιπτώσεις δυσκολιών και πραγματοποιείται εν συντομία η ανασκόπηση της μελέτης τους. Γίνεται προσέγγιση της Γλώσσας ως γνωστικού αντικειμένου και οι κύριοι στόχοι του μαθήματος και παρουσιάζεται η εξέλιξη των γλωσσικών δεξιοτήτων με γενικό άξονα τον εγγραμματισμό του ατόμου.

Ορισμοί, θεωρητικά μοντέλα και μορφές των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών στη Γλώσσα

Στη συγκεκριμένη θεματική εξετάζονται οι ορισμοί και τα θεωρητικά μοντέλα της Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών στη Γλώσσα και μελετώνται τα είδη και οι μορφές τους.

Αιτιολογία της Δυσορθογραφίας -Δυσγραφίας

Η θεματική αυτή εξετάζει τις αιτίες πρόκλησης της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας και εντοπίζει τους ψυχο-φυσιολογικούς παράγοντες, που εμπλέκονται στην επεξεργασία πληροφοριών στο γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας.

Συμπτωματολογία της Δυσορθογρφίας - Δυσγραφίας

Στη θεματική αυτή περιγράφονται οι πρώιμες ενδείξεις και τα γνωστικά χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών που έχουν εγγενείς δυσκολίες στη Γλώσσα λόγω Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας.

Κριτήρια Αξιολόγησης των Ειδικών Μαθησιακών Διαταραχών στη Γλώσσα

Στη θεματική αυτή γίνεται παρουσίαση της αξιολόγησης της Δυσορθογραφίας – Δυσγραφίας. Επίσης, παρουσιάζονται βασικές αρχές αντιμετώπισης των εν λόγω δυσκολιών, τεχνικές ανάπτυξης γραφηματικών δεξιοτήτων, η εικονογραφική μέθοδος παρέμβασης της Δυσορθογραφίας και η βασική μεθοδολογία ανάπτυξης της γραπτής έκφρασης.  

Ποιος είναι ο εισηγητής;

Διδάκτωρ Φουστάνα Αγγελική

Διδάκτωρ Φουστάνα Αγγελική

Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής ΕΚΠΑ, Καθηγήτρια Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ

Η κα Φουστάνα σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν/ίου Αθηνών, όπου έλαβε υποτροφία επίδοσης από το Ι.Κ.Υ. και βαθμό Άριστα. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές είναι στην Ειδική Παιδαγωγική – Παιδαγωγική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Έλαβε υποτροφία από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την εκπόνηση της Διδακτορικής της Διατριβής με θέμα την γνωστική ανάπτυξη των ευφυών-χαρισματικών μαθητών. Έχει ειδίκευση από το Institute of Education, University of London στον σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων για ευφυείς – χαρισματικούς μαθητές. Έχει διδάξει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Αθηνών από το 2003 έως το 2011 τα μαθήματα: “Ψυχοφυσιολογία”, “Ψυχικές διαταραχές παιδιών κι εφήβων”, “Παιδαγωγική ψυχολογία των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες” και “Νευροφυσιολογία-Νευροψυχολογία”. Έχει εργαστεί ως Εκπαιδευτικός, Ειδική Παιδαγωγός και προϊσταμένη Ιατρο-Παιδαγωγικών τμημάτων για ΑμεΑ. Είναι επιστημονική συνεργάτης του Κέντρου Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιμορφώτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Είναι Καθηγήτρια Εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και  Επιμορφώτρια Εκπαίδευσης Ενηλίκων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού προσανατολισμού. Ως ερευνήτρια έχει συμμετάσχει σε Διεθνή και Παγκόσμια Συνέδρια ως εισηγήτρια και μέλος Επιστημονικών Επιτροπών. Έχει συγγράψει κεφάλαια σε πλείστα βιβλία, ένα βιβλίο ως συν-συγγραφέας και μια μονογραφία. Υλοποίησε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τους ευφυείς – χαρισματικούς μαθητές και ερευνητικά προγράμματα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές.

et|icon_phone|

Πληροφορίες

231 231 5181 | 210 220 2677
et|icon_star|

Δίδακτρα: 45 €

(Φοιτητές – άνεργοι: 35 €)
et|countdown_timer_outline|

Ημερομηνία διεξαγωγής

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021
11:00 – 14:00

et|icon_pencil-edit|l

Έγγραφες έως

11 Φεβρουαρίου 2021

et|icon_globe|

Διαδικτυακή επιμόρφωση

Μέσω εξειδικευμένης πλατφόρμας
et|icon_cogs|

Τι χρειάζεται;

  • Απλή σύνδεση στο διαδίκτυο
  • Δεν απαιτείται κάμερα/μικρόφωνο
  • Κοινό chat για επικοινωνία με εισηγητή και συμμετέχοντες
et|icon_id|

Πιστοποίηση

Παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης από το πιστοποιημένο ΚεΔιΒιΜ της EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
et|icon_box-checked|Z

Πρόσθετες παροχές

Εξειδικευμένο επιστημονικό υλικό σε ψηφιακή μορφή

et|icon_heart|

Με την ευγενική

υποστήριξη
et|icon_chat|

Stay tuned

follow & share
κλείσε θέση τώρα στο σεμινάριο
[contact-form-7 404 "Δεν βρέθηκε"]
ή επικοινώνησε μαζί μας μέσω των εξής τρόπων
et|icon_phone|

Θεσσαλονικη

231 231 5181
et|icon_phone|

ΑΘΗΝΑ

210 220 2677
et|icon_mail|

EMAIL

info@employ.edu.gr

be informed