Θες να ασχοληθείς με το Marketing αλλά δεν έχεις σχετικό πτυχίο;
Δεν υπάρχει πρόβλημα!
Το Marketing, εκτός από τον διαθεματικό του χαρακτήρα, έχει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα: δεν έχει αυστηρά επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό σημαίνει πως απόφοιτοι από διαφορετικά γνωστικά πεδία (π.χ. ανθρωπιστικές, κοινωνικές, ακόμη και θετικές επιστήμες) μπορούν να ασχοληθούν με τον χώρο και να χτίσουν μια δυνατή καριέρα.
Με ποιους τρόπους μπορείς να ξεκινήσεις;
- Μέσα από σεμινάρια, courses και ακόμα καλύτερα, workshops
Τα πρακτικά προγράμματα σού δίνουν, όχι μόνο γνώσεις, αλλά και ασκήσεις, σενάρια, case studies. Έτσι μπαίνεις στο θέμα, κερδίζοντας κάτι παραπάνω από θεωρία.
- Μάθε να χειρίζεσαι βασικά εργαλεία
Canva, Google Analytics, Meta Ads Manager, CapCut κ.α. Πρόκειται για τεχνικές δεξιότητες, που πρέπει να έχεις, έστω στο βασικό επίπεδο. Με τον τρόπο αυτό, μπορείς να διεκδικήσεις πιο άμεσα μια θέση στο Digital Marketing, καθώς έχεις ήδη αντίληψη για τις βασικές διαδικασίες.
- Χτίσε κι εσύ παρουσία στα social
Ακόμα κι ένα απλό προσωπικό project (π.χ. ένα προφίλ στο TikTok, που δίνει πληροφορίες, ένα επαγγελματικό Instagram, ένα blog) μπορεί να γίνει το portfolio σου. Το content creation σε συνδυασμό με τη χρήση των social είναι ο πιο πρακτικός τρόπος να εξοικειωθείς με το social media marketing, βλέποντας τα πράγματα από την πλευρά του μαρκετίστα, του κοινού και του creator.
- Δικτυώσου
Όπως σε όλους τους κλάδους, έτσι και στο marketing, οι επαφές και οι γνωριμίες παίζουν κομβικό ρόλο. Πήγαινε σε events, συνδέσου με επαγγελματίες στο LinkedIn, κάνε συζητήσεις και άκου. Κάπως έτσι προκύπτουν οι ευκαιρίες!
Το marketing στηρίζεται σε 2 πράγματα: δημιουργικότητα και ενσυναίσθηση.
Αυτά είναι που γεννούν τις ιδέες, διαμορφώνουν το μήνυμα και κάνουν το κοινό να ταυτίζεται.
Αν έχεις έμφυτες αυτές τις δεξιότητες, go for it.
Ζαμβρακίδου Στεφανία, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας της EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας