fbpx
« Αρθρογραφία | Εκπαίδευση | Πανελλήνιες

3+1 ειδικότητες στο Marketing

Οι Δυναμικές ειδικότητες που ανοίγουν προοπτικές στον ταχύτατα εξελισσόμενο χώρο του Marketing

Αποκλειστικά στο iPaidia.gr, η Βακάλογλου Ζωγραφιά , Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας παρουσιάζει 3+1 δυναμικές ειδικότητες που ανοίγουν προοπτικές στον ταχύτατα εξελισσόμενο χώρο του Marketing.

Με τις ανάγκες της αγοράς να μεταβάλλονται διαρκώς και την καινοτομία να αποτελεί πλέον βασικό συστατικό κάθε στρατηγικής, το marketing μετατρέπεται σε έναν πολυδιάστατο τομέα που συνδυάζει οικονομία, τεχνολογία, ψυχολογία και δημιουργικότητα.

Η κ. Βακάλογλου αναλύει τους βασικούς ρόλους και τις δεξιότητες που απαιτούνται, δίνοντας πολύτιμες κατευθύνσεις για νέους που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν σε έναν κλάδο με σύγχρονα εργαλεία, όπως το νευρομάρκετινγκ (neuro- marketing), και με ευρείες επαγγελματικές εφαρμογές.

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον από πολλούς νέους στην αναζήτηση απασχόλησης στο χώρο του Marketing. Πρόκειται για ένα αντικείμενο το οποίο χαρακτηρίζεται από διαθεματικότητα όπου οι γνώσεις οικονομικών, διοικητικής επιστήμης, νέων τεχνολογιών, ψυχολογίας κ.λπ. με κύριο χαρακτηριστικό τη δημιουργικότητα, το οποίο δικαιολογημένα να γίνεται πόλος έλξης αρκετών υποψηφίων!

Τα τελευταία χρόνια επίσης η ανάπτυξη της Νευρολογίας, όπου ειδικά στελέχη αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα πορίσματα του χώρου στις στρατηγικής που αναπτύσσουν στο Marketing. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία ενός αναπτυσσόμενου πεδίου το οποίο ονομάζεται Νευρομάρκετινγκ. Εφαρμογές του νέου αυτού πεδίου αξιοποιούνται σε πολλά επίπεδα. Είτε σε μία τηλεοπτική διαφήμιση είτε σε μία καμπάνια και γενικότερα αξιοποιούν τη γνώση της αλληλεπίδρασης ενός εγκεφάλου στο μήνυμα στις διάφορες στρατηγικές του χώρου. Ενδεικτικά θα αναφερθούμε σε 3+1 πεδία που κάποιος μπορεί να δραστηριοποιηθεί στο χώρο του Marketing θέλοντας να ενισχύσουμε τη γνώση που έχουν οι υποψήφιοι για το χώρο αυτό.

– PUBLIC RELATIONS OFFICERS: Το αντικείμενο εργασίας είναι η ανάπτυξη στρατηγικών και εκστρατειών δημοσίων σχέσεων, σύνταξη δελτίων τύπου, κεντρικών ομιλιών και υλικού προώθησης, δημιουργία και διατήρηση θετικών σχέσεων με βασικούς συνεργάτες και τα μέσα ενημέρωσης, διοργάνωση εκδηλώσεων δημοσίων σχέσεων και ανάληψη του ρόλου του εκπροσώπου τύπου, αναζήτηση ευκαιριών για συνεργασίες, χορηγίες και διαφήμιση κ.ά.

– MARKET RESEARCH ANALYSTS: Τα κύρια καθήκοντα και ευθύνες ενός Market Research Analyst είναι η συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με τους καταναλωτές, ανταγωνιστές και την αγορά για την δημιουργία εκθέσεων και παρουσιάσεων, κατανόηση επιχειρηματικών στόχων και σχεδιασμός ερευνών για την ανακάλυψη των προτιμήσεων των πιθανών πελατών, εκτέλεση αξιόπιστης έρευνας SWOT ανάλυσης και ερμηνείας δεδομένων, διαμόρφωση εκθέσεων και προτάσεων, έρευνες, focus groups και ανάλυση δεδομένων, παρακολούθηση και πρόβλεψη των τάσεων της αγοράς και της συμπεριφοράς των καταναλωτών, συνεργασία με άλλα τμήματα, όπως των πωλήσεων κ.ά.

– SALES MANAGERS – SUPERVISORS:  Κύριες αρμοδιότητες είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικών πωλήσεων για την επίτευξη των στόχων των πωλήσεων, παρακολούθηση των στόχων των πωλήσεων, πρόσληψη- εκπαίδευση και διαχείριση προσωπικού πωλήσεων, ανάπτυξη και διατήρηση σχέσεων με βασικούς πελάτες και συνεργάτες, συνεργασία με τις ομάδες ανάπτυξης προϊόντων για τη δημιουργία και προώθηση νέων προϊόντων, καθοδήγηση και παρακίνηση της ομάδας πωλήσεων για τη βελτίωση της απόδοσης και την επίτευξη των στόχων εξέλιξης και καριέρας, ανάλυση δεδομένων πωλήσεων για τον εντοπισμό τάσεων και ευκαιριών κ.ά.

– BRAND MANAGERS: Οι κύριες αρμοδιότητες ενός Brand Manager περιλαμβάνουν ανάλυση τοποθέτησης της εμπορικής επωνυμίας και στοιχείων σε σχέση με τους καταναλωτές, συμβολή στη διαμόρφωση και προβολή του οράματος και της αποστολής της εταιρείας, μετατροπή στοιχείων της εμπορικής επωνυμίας σε σχέδια και στρατηγικές τοποθέτησης στην αγορά, διαχείριση μια ομάδας που εργάζεται στο τμήμα σε πρωτοβουλίες προώθησης της εμπορικής επωνυμίας, καθοδήγηση δημιουργικής ανάπτυξης, ώστε να ενθαρρύνεται το «κοινό στόχος» να δράσει, καθορισμός προδιαγραφών απόδοσης, παραμέτρων κόστους και τιμής, εφαρμογών αγοράς και εκτιμήσεων πωλήσεων, μέτρηση και αναφορά απόδοσης για όλες τις καμπάνιες και των κύριων δεικτών απόδοσης, παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς, έρευνα αγορών καταναλωτών και δραστηριοτήτων των ανταγωνιστών κ.ά.

Γενικότερα γίνεται αντιληπτό ότι όσοι θα ασχοληθούν στο χώρο του Marketing, σίγουρα χρειάζονται αρκετές δεξιότητες όπως ικανότητα να αλληλοεπιδράς με πελάτες, διαπροσωπικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, οργανωτικές δεξιότητες, προσοχή στη λεπτομέρεια για την ποιότητα της εργασίας, ηγετικές δεξιότητες, ομαδικό πνεύμα, αποτελεσματική διαχείριση του φόρτου εργασίας, δεξιότητες πωλήσεων, επίλυση προβλημάτων, άριστες δεξιότητες προφορικής και γραπτής επικοινωνίας, ικανότητες συντονισμού και άλλες.

Ένα τμήμα που θα μπορούσε να προσφέρει σπουδές στο αντικείμενο του Marketing σίγουρα είναι το τμήμα Marketing και Επικοινωνίας του Ο.Π.Α. Όμως και από τα τμήματα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οργάνωσης και Διοίκησης επίσης είναι τμήματα από τα οποία ένας απόφοιτος μπορεί να δραστηριοποιηθεί στον τομέα αυτό. Απόφοιτοι τμημάτων Ψυχολογίας και Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης έχουν την δυνατότητα με εξειδίκευση να δραστηριοποιηθούν στον πεδίο αυτό. Φυσικά, οι απόφοιτοι από τα τμήματα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων όπως και του τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας.

Βακάλογλου Ζωγραφιά , Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU | Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας αποκλειστικά για το iPaidia.gr

 

Σχολές, Σπουδές & Πανελλαδικές 2025

Με το νέο μας βιβλίο, θα ανακαλύψεις τη Σχολή που σου Ταιριάζει!

Advisor Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα της αγοράς εργασίας μετά την πανδημία

Είναι ωραίο να μοιραζόμαστε,

στείλτο κάπου!

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των μετεγγραφών/ μετακινήσεων

Αποτελέσματα μετεγγραφών/μετακινήσεων ακαδ. έτους 2025-2026 - Εκκίνηση διαδικασίας υποβολής ενστάσεων/αιτήσεων θεραπείας Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...

Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης

Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελαμτικής Κατάρτισης Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο νέος νόμος 5237/2025 (ΦΕΚ Α') "Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής...

Αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων από περιοχές που επλήγησαν εξαιτίας φυσικών καταστροφών

Ανακοίνωση αποτελεσμάτων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων από περιοχές που επλήγησαν εξαιτίας φυσικών καταστροφών Από το Υπουργείο Παιδείας,...

Αλλαγές στις Μετεγγραφές της κατηγορίας των Αδερφών Φοιτητών

Αλλαγές στις μετεγγραφές της κατηγορίας των αδερφών φοιτητών - εντάσσονται και τα Σώματα Ασφαλείας Μια σημαντική αλλαγή που αφορά τις Μετεγγραφές αδελφών...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τα πάντα στην εκπαίδευση και την αγορά εργασίας

Τεχνητή Νοημοσύνη: Η εκπαίδευση και η Αγορά εργασίας αλλάζει, οι μαθητές μας πώς προετοιμάζονται γι' αυτό; Τι κοινό έχουν οι τάξεις του σήμερα με τα γραφεία του...

Διαχείριση Χρόνου και Μαθησιακές Δυσκολίες

Διαχείριση Χρόνου: Το απαραίτητο εφόδιο για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες Η δυνατότητα σωστής οργάνωσης και διαχείρισης χρόνου αποτελεί μια από τις πιο...

Ιατρική ΕΚΠΑ: Μια νέα ευκαιρία σπουδών πέρα από τις πανελλαδικές

Ιατρική στο ΕΚΠΑ χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις Μια σημαντική ευκαιρία για Ελλαδίτες και Κυπρίους υποψηφίους προφέρει από φέτος το ΕΚΠΑ. Το Τμήμα Ιατρικής, του...

Πρόγραμμα γραπτών Εξετάσεων για τη Σχολή Αξιωματικών Πυροσβεστικής 2025-26

Πρόγραμμα γραπτών εξετάσεων για την εισαγωγή πτυχιούχων Ανώτατων Εκπαιδευτικών και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων στη Σχολή Αξιωματικών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας το...

Υποτροφίες έως 50.000€

Υποτροφίες από το Πρόγραμμα AKTOR4TheFuture Ο AKTOR Όμιλος Εταιρειών παρουσίασε το μεγαλύτερο εταιρικό Πρόγραμμα Υποτροφιών στην Ελλάδα, με την ονομασία...

Ξεκινάει η Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων και Ανακοίνωση Βαθμολογιών των Υποψηφίων των ΕΠΑΛ

Ξεκινάει η Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου των Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ & ΕΠΑΛ 2025 και Ανακοίνωση Βαθμολογιών των Υποψηφίων των ΕΠΑΛ Από το...