fbpx
« Αρθρογραφία | Εκπαίδευση | Πανελλήνιες

3+1 ειδικότητες στο Marketing

Οι Δυναμικές ειδικότητες που ανοίγουν προοπτικές στον ταχύτατα εξελισσόμενο χώρο του Marketing

Αποκλειστικά στο iPaidia.gr, η Βακάλογλου Ζωγραφιά , Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας παρουσιάζει 3+1 δυναμικές ειδικότητες που ανοίγουν προοπτικές στον ταχύτατα εξελισσόμενο χώρο του Marketing.

Με τις ανάγκες της αγοράς να μεταβάλλονται διαρκώς και την καινοτομία να αποτελεί πλέον βασικό συστατικό κάθε στρατηγικής, το marketing μετατρέπεται σε έναν πολυδιάστατο τομέα που συνδυάζει οικονομία, τεχνολογία, ψυχολογία και δημιουργικότητα.

Η κ. Βακάλογλου αναλύει τους βασικούς ρόλους και τις δεξιότητες που απαιτούνται, δίνοντας πολύτιμες κατευθύνσεις για νέους που επιθυμούν να σταδιοδρομήσουν σε έναν κλάδο με σύγχρονα εργαλεία, όπως το νευρομάρκετινγκ (neuro- marketing), και με ευρείες επαγγελματικές εφαρμογές.

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον από πολλούς νέους στην αναζήτηση απασχόλησης στο χώρο του Marketing. Πρόκειται για ένα αντικείμενο το οποίο χαρακτηρίζεται από διαθεματικότητα όπου οι γνώσεις οικονομικών, διοικητικής επιστήμης, νέων τεχνολογιών, ψυχολογίας κ.λπ. με κύριο χαρακτηριστικό τη δημιουργικότητα, το οποίο δικαιολογημένα να γίνεται πόλος έλξης αρκετών υποψηφίων!

Τα τελευταία χρόνια επίσης η ανάπτυξη της Νευρολογίας, όπου ειδικά στελέχη αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα πορίσματα του χώρου στις στρατηγικής που αναπτύσσουν στο Marketing. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία ενός αναπτυσσόμενου πεδίου το οποίο ονομάζεται Νευρομάρκετινγκ. Εφαρμογές του νέου αυτού πεδίου αξιοποιούνται σε πολλά επίπεδα. Είτε σε μία τηλεοπτική διαφήμιση είτε σε μία καμπάνια και γενικότερα αξιοποιούν τη γνώση της αλληλεπίδρασης ενός εγκεφάλου στο μήνυμα στις διάφορες στρατηγικές του χώρου. Ενδεικτικά θα αναφερθούμε σε 3+1 πεδία που κάποιος μπορεί να δραστηριοποιηθεί στο χώρο του Marketing θέλοντας να ενισχύσουμε τη γνώση που έχουν οι υποψήφιοι για το χώρο αυτό.

– PUBLIC RELATIONS OFFICERS: Το αντικείμενο εργασίας είναι η ανάπτυξη στρατηγικών και εκστρατειών δημοσίων σχέσεων, σύνταξη δελτίων τύπου, κεντρικών ομιλιών και υλικού προώθησης, δημιουργία και διατήρηση θετικών σχέσεων με βασικούς συνεργάτες και τα μέσα ενημέρωσης, διοργάνωση εκδηλώσεων δημοσίων σχέσεων και ανάληψη του ρόλου του εκπροσώπου τύπου, αναζήτηση ευκαιριών για συνεργασίες, χορηγίες και διαφήμιση κ.ά.

– MARKET RESEARCH ANALYSTS: Τα κύρια καθήκοντα και ευθύνες ενός Market Research Analyst είναι η συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με τους καταναλωτές, ανταγωνιστές και την αγορά για την δημιουργία εκθέσεων και παρουσιάσεων, κατανόηση επιχειρηματικών στόχων και σχεδιασμός ερευνών για την ανακάλυψη των προτιμήσεων των πιθανών πελατών, εκτέλεση αξιόπιστης έρευνας SWOT ανάλυσης και ερμηνείας δεδομένων, διαμόρφωση εκθέσεων και προτάσεων, έρευνες, focus groups και ανάλυση δεδομένων, παρακολούθηση και πρόβλεψη των τάσεων της αγοράς και της συμπεριφοράς των καταναλωτών, συνεργασία με άλλα τμήματα, όπως των πωλήσεων κ.ά.

– SALES MANAGERS – SUPERVISORS:  Κύριες αρμοδιότητες είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή στρατηγικών πωλήσεων για την επίτευξη των στόχων των πωλήσεων, παρακολούθηση των στόχων των πωλήσεων, πρόσληψη- εκπαίδευση και διαχείριση προσωπικού πωλήσεων, ανάπτυξη και διατήρηση σχέσεων με βασικούς πελάτες και συνεργάτες, συνεργασία με τις ομάδες ανάπτυξης προϊόντων για τη δημιουργία και προώθηση νέων προϊόντων, καθοδήγηση και παρακίνηση της ομάδας πωλήσεων για τη βελτίωση της απόδοσης και την επίτευξη των στόχων εξέλιξης και καριέρας, ανάλυση δεδομένων πωλήσεων για τον εντοπισμό τάσεων και ευκαιριών κ.ά.

– BRAND MANAGERS: Οι κύριες αρμοδιότητες ενός Brand Manager περιλαμβάνουν ανάλυση τοποθέτησης της εμπορικής επωνυμίας και στοιχείων σε σχέση με τους καταναλωτές, συμβολή στη διαμόρφωση και προβολή του οράματος και της αποστολής της εταιρείας, μετατροπή στοιχείων της εμπορικής επωνυμίας σε σχέδια και στρατηγικές τοποθέτησης στην αγορά, διαχείριση μια ομάδας που εργάζεται στο τμήμα σε πρωτοβουλίες προώθησης της εμπορικής επωνυμίας, καθοδήγηση δημιουργικής ανάπτυξης, ώστε να ενθαρρύνεται το «κοινό στόχος» να δράσει, καθορισμός προδιαγραφών απόδοσης, παραμέτρων κόστους και τιμής, εφαρμογών αγοράς και εκτιμήσεων πωλήσεων, μέτρηση και αναφορά απόδοσης για όλες τις καμπάνιες και των κύριων δεικτών απόδοσης, παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς, έρευνα αγορών καταναλωτών και δραστηριοτήτων των ανταγωνιστών κ.ά.

Γενικότερα γίνεται αντιληπτό ότι όσοι θα ασχοληθούν στο χώρο του Marketing, σίγουρα χρειάζονται αρκετές δεξιότητες όπως ικανότητα να αλληλοεπιδράς με πελάτες, διαπροσωπικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, οργανωτικές δεξιότητες, προσοχή στη λεπτομέρεια για την ποιότητα της εργασίας, ηγετικές δεξιότητες, ομαδικό πνεύμα, αποτελεσματική διαχείριση του φόρτου εργασίας, δεξιότητες πωλήσεων, επίλυση προβλημάτων, άριστες δεξιότητες προφορικής και γραπτής επικοινωνίας, ικανότητες συντονισμού και άλλες.

Ένα τμήμα που θα μπορούσε να προσφέρει σπουδές στο αντικείμενο του Marketing σίγουρα είναι το τμήμα Marketing και Επικοινωνίας του Ο.Π.Α. Όμως και από τα τμήματα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οργάνωσης και Διοίκησης επίσης είναι τμήματα από τα οποία ένας απόφοιτος μπορεί να δραστηριοποιηθεί στον τομέα αυτό. Απόφοιτοι τμημάτων Ψυχολογίας και Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης έχουν την δυνατότητα με εξειδίκευση να δραστηριοποιηθούν στον πεδίο αυτό. Φυσικά, οι απόφοιτοι από τα τμήματα Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων όπως και του τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας.

Βακάλογλου Ζωγραφιά , Σύμβουλος Σταδιοδρομίας | EMPLOY EDU | Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας αποκλειστικά για το iPaidia.gr

 

Σχολές, Σπουδές & Πανελλαδικές 2025

Με το νέο μας βιβλίο, θα ανακαλύψεις τη Σχολή που σου Ταιριάζει!

Advisor Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα της αγοράς εργασίας μετά την πανδημία

Είναι ωραίο να μοιραζόμαστε,

στείλτο κάπου!

Τα πάντα για το Μηχανογραφικό 2025

Τα πάντα για το Μηχανογραφικό 2025  Στο ακόλουθο άρθρο θα βρεις καθετί που χρειάζεσαι για να συμπληρώσεις το μηχανογραφικό σου αλλά και το παράλληλο...

Υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου ΓΕΛ/ΕΠΑΛ

Ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου ΓΕΛ/ΕΠΑΛ (Μ.Δ) 2025 και Βεβαίωση Συμμετοχής για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ 2025            Α. Υποβολή...

Υποβολή του Παράλληλου μηχανογραφικού για τις Σ.Α.Ε.Κ.

Από την Τρίτη 8 Ιουλίου 2025 έως και την Πέμπτη 17 Ιουλίου 2025, στις 23:59  οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλουν το Παράλληλο μηχανογραφικό για τις Σ.Α.Ε.Κ. Από...

Ανακοινώθηκαν τα στοιχεία των υποψηφίων για τις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών Σχολών και των Σωμάτων Ασφαλείας

Αναρτήθηκαν τα στοιχεία των υποψηφίων που κρίθηκαν κατάλληλοι-ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών, Αστυνομικών Σχολών, των Σχολών των...

Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των Ειδικών Μαθημάτων 2025

Ανακοίνωση των βαθμολογιών ειδικών των υποψηφίων Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2025 Από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνεται...

Mηχανογραφικό Δελτίο αλλοδαπών-αλλογενών 2025

Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης - Μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή αλλοδαπών-αλλογενών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έτους 2025 Από το Υπουργείο Παιδείας,...

Μείωση εισακτέων στις Στρατιωτικές Σχολές

Μείωση εισακτέων , κατά 57 θέσεων στις Στρατιωτικές Σχολές Μείωση εισακτέων , κατά 57 θέσεων στις Στρατιωτικές Σχολές, σε σχέση με πέρσι, προβλέπει Κοινή...

Πότε αξίζει να κάνεις ένα μεταπτυχιακό ;

  Πότε αξίζει ένα μεταπτυχιακό να το κάνεις;   Ένα σημαντικό δίλημμα, που αντιμετωπίζουν πολλοί νέοι απόφοιτοι, καθώς σχεδιάζουν τα πρώτα τους βήματα στον...

Μαθηματικά και διαφοροποιημένη σταδιοδρομία

  Η αγορά εργασίας παρουσιάζει νέες τάσεις και ευκαιρίες για τους μαθηματικούς, που μπορούν να εκμεταλλευτούν διεπιστημονικές σπουδές για διαφοροποίηση...

Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα: Συχνές ερωτήσεις

Φοιτητικό Στεγαστικό Επίδομα για φοιτητές ΑΕΙ και ΣΑΕΚ Στο ακόλουθο αρχείο θα βρείτε κάθε σημαντική λεπτομέρεια για να υποβάλλεται την αίτηση για το φοιτητικό...