Πανελλαδικές: 7+1 χρυσές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν τους υποψηφίους ακόμη και τώρα !!
Πανελλαδικές: 7+1 χρυσές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν τους υποψηφίους ακόμη και τώρα !!
Είναι αλήθεια ότι σε μία μετά lockdown εποχή πολλά έχουν αλλάξει και τίποτε δεν μπορεί να είναι ίδιο, τουλάχιστον ακόμη. Αρκετοί μαθητές αποσυντονίστηκαν, έχασαν τους ρυθμούς τους και το συστηματικό διάβασμα τους άρχισε να υποχωρεί.
Μέσα σε αυτό το κλίμα δημιουργήθηκε έντονα η ανάγκη για διαχείριση του χρόνου μελέτης, η επανασύνδεση με στόχους ή ανακάλυψη νέων, ανάγκη για ελεύθερο χρόνο αλλά και για χαλαρές στιγμές. Ναι ναι χαλαρές στιγμές ! γιατί όχι ;
Όλοι χρειάζονται τις ανάσες τους σαν τους δύτες συνηθίζω να λέω όταν συζητώ με τους εφήβους. Διότι και οι δύτες θα βουτήξουν αλλά κατά διαστήματα θα έρθουν ξανά στην επιφάνεια για μια ανάσα.
Αυτή είναι μία περίοδος που εκτός όλων αυτών εμφανίζει κάποια χαρακτηριστικά , ενδεικτικά αναφέρω, εστιάζοντας στους μαθητές:
- Αρχίζουν να νιώθουν κουρασμένοι
- Άλλοι βλέπουν ότι οι προσπάθειες τους δεν είναι αρκετές για να πετύχουν τους αρχικούς τους στόχους και νιώθουν απογοητευμένοι
- Κάποιοι δείχνουν να εγκαταλείπουν την όποια προσπάθεια τους
- Μια παλέτα συναισθημάτων με αρνητικά και μη συναισθήματα εμφανίζεται, που κάποιες φορές ούτε και οι ίδιοι μπορούν να αποκωδικοποιήσουν που οφείλονται οι εκρήξεις και οι εντάσεις που δημιουργούνται
- Φυσικά υπάρχουν και αρκετοί μαθητές οι οποίοι δυναμώνουν και εντατικοποιούν τις προσπάθειες τους βλέποντας ότι κάτι καλό έρχεται απολαμβάνοντας τα θετικά αποτελέσματα της όλης προσπάθειας τους.
- Και άλλα πολλά….
Αυτή τη δεδομένη στιγμή ίσως ήταν καλό να πούμε μερικά tips που μπορούν να βοηθήσουν τους υποψηφίους για αρχή.
Εστιάζεις στο τώρα !
- Μπαίνεις δυναμικά στη ροή του μαθήματος, ώστε να μην αυξηθούν οι ελλείψεις και τα κενά που τυχόν υπάρχουν
- Η σκέψη ότι όλα θα γίνουν στις επαναλήψεις όταν τελειώσουμε την ύλη καλό είναι να μπουν στην άκρη
- Κάνουμε ένα τσεκάρισμα της ύλης που έχουμε κάνει μέχρι τώρα και ανακαλύπτουμε κάποια σημεία που θα χρειαστούν επιπλέον προσοχή διότι για κάποιο λόγο μας «ξέφυγαν»
- Στη συνέχεια φτιάχνουμε ένα κατάλογο με τα σημεία αυτά , ενότητες , κεφάλαια, παραγράφους , έννοιες ό,τι ο καθένας ανακαλύψει.
Ζητάς βοήθεια δεν είσαι μόνος σε αυτό!!
Νιώθεις, ότι ο χρόνος πιέζει με τις τρέχουσες υποχρεώσεις και φαντάζει αρκετά δύσκολο σε σένα να καλύψεις αυτά που έχουν ξεφύγει, όμως:
Ο Καθηγητής σου
που σε γνωρίζει, μπορεί να σου οργανώσει τον τρόπο που θα καλύψεις αυτά τα κενά. Θα κάνει την επιλογή για σένα και τη σειρά που θα χρειαστεί να γίνουν κάποια πράγματα ώστε να μη χαθείς στην ποσότητα. Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να βλέπεις και εσύ τη βελτίωση της απόδοσης σου σταδιακά. Ξέρει τι έχει προτεραιότητα για να συνδέσεις το τώρα με τη γνώση της ύλης που έχει προηγηθεί.
Όμως η βοήθεια δεν σταματάει εδώ:
Ένας Σύμβουλος Εκπαίδευσης και Σταδιοδρομίας
- Μπορεί να σε βοηθήσει με τη διαχείριση του χρόνου σου, ώστε να μπορείς να εντάξεις στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα σου μας ώρες που θα χρειαστεί να γίνει το καθετί. Σίγουρα θα σου αφήσει και χρόνο για τις «ανάσες» σου. Με καλό προγραμματισμό όλα χωρούν και ας έχει η ημέρα μόνο 24 ώρες.
- Επίσης μπορεί να συζητήσει μαζί σου ξανά τους στόχους σου, να δεις σχολές, εναλλακτικές λύσεις που ίσως σου ξεφεύγουν καθώς φαντάζει μάταια η οποιαδήποτε προσπάθεια σου.
Να θυμάσαι: πάντα υπάρχουν λύσεις για αυτά που αγαπάς, ειδικά στις μέρες μας, όπου η διεπιστημονικότητα είναι το κυρίαρχο στοιχείο στην αγορά εργασίας.
Η Συμβουλευτική
- Δεν έχει να κάνει μόνο με τη διαχείριση του χρόνου αλλά και με την ψυχολογική βοήθεια που μπορείς να πάρεις και στήριξη. Μαθαίνεις να αντιμετωπίζεις τις καταστάσεις με τρόπο ώστε η διαδρομή μέχρι τις εξετάσεις να μην σου προσθέτει επιπλέον, ανησυχία, αγωνία, στρες αλλά και άγχος.
Δεξιότητες που θα τις αξιοποιήσεις και στην μετέπειτα πορεία της ζωής σου, όπως:
«Καίω το σενάριο»
Γνωρίζεις, ότι κάποιες φορές υπάρχουν στιγμές όπου οι αρνητικές σου σκέψεις κυριαρχούν και σου στερούν την καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου.
Είναι καλό να γνωρίζεις ότι: Οι σκέψεις μας δημιουργούν συναισθήματα και τα συναισθήματα συμπεριφορές. Οπότε όταν «καίμε τα αρνητικά σενάρια», δημιουργώντας εναλλακτικά με θετικές σκέψεις, αναδύονται και άλλα συναισθήματα και αυτό μας βοηθάει στην ηρεμία μας.
Θα κλείσω χρησιμοποιώντας το παράδειγμα από το καλλιτεχνικό πατινάζ γυναικών στους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου. Η 15χρονη Καμίλα Βαλίεβα έγινε η πρώτη γυναίκα που πέτυχε τετραπλή περιστροφή, σφραγίζοντας παράλληλα τον τίτλο της Ρωσίας στο ομαδικό.
Κάποια στιγμή στην προσπάθεια της έπεσε, όμως σηκώθηκε και συνέχισε το πρόγραμμα της!!!!
Μη ξεχνάς: Είμαστε δίπλα σου !!!
Σύνταξη: Ζωγραφιά Βακάλογλου, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας
