fbpx
« Αρθρογραφία | Εκπαίδευση

Επαγγελματική ισοδυναμία, ιδιωτικά πανεπιστήμια και σπουδές στο εξωτερικό: τι πρέπει να γνωρίζω

Επαγγελματική ισοδυναμία, ιδιωτικά πανεπιστήμια και σπουδές στο εξωτερικό: τι πρέπει να γνωρίζω

Κάθε Σεπτέμβριο ένας αξιόλογος αριθμός τελειόφοιτων που δεν πέτυχε στις Πανελλαδικές σε ένα επιθυμητό πρόγραμμα σπουδών ή δε συμμετείχε στη διαδικασία των εξετάσεων αναζητά εναλλακτικές επιλογές. Ειδικά φέτος με την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής αναμένεται να υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον τόσο για τη φοίτηση σε ιδιωτικά ιδρύματα τόσο της ημεδαπής όσο και της αλλοδαπής.

Ωστόσο, πέρα από την αναλυτική έρευνά που οφείλει να κάνει ο κάθε μαθητής και απόφοιτος που ενδιαφέρεται για σπουδές είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, θα πρέπει εκ των προτέρων να έχει μια καλή εικόνα για ορισμένα βασικά στοιχεία που σχετίζονται για την επαγγελματική ισοτιμία, ποια ιδρύματα του εξωτερικού είναι ομοταγή με τα Ελληνικά ΑΕΙ κλπ. Για αυτό το λόγο έχουμε συγκεντρώσει από τους επίσημους δικτυακούς τόπους του Υπουργείου Παιδείας και του ΔΟΑΤΑΠ, αναλυτικά στοιχεία και σας τα παραθέτουμε ακολούθως προκειμένου να σχηματίσετε μια αρχική εικόνα σε βασικά δεδομένα που σχετίζονται με τη φοίτηση σας είτε σε κάποιο ιδιωτικο ίδρυμα της Ελλάδος είτε του εξωτερικού. Ειδικότερα:

Α. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ

Επειδή υφίστατο πρόβλημα αναφορικά με την ελεύθερη κυκλοφορία των επαγγελματιών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς κάθε κράτος έχει την αρμοδιότητα να ορίσει νομοθετικά την πρόσβαση σε ένα συγκεκριμένο επάγγελμα ως επίλυση του εν λόγω προβλήματος, της ελεύθερης κυκλοφορίας των επαγγελματιών, υιοθετήθηκε η Οδηγία 2005/36/ΕΚ με σκοπό την καθιέρωση κανόνων που διευκολύνουν την αμοιβαία αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων μεταξύ των κρατών μελών. Οι διατάξεις περί αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ εφαρμόζονται, όπως αναφέρεται σχετικά, σε κάθε υπήκοο κράτους – μέλους ο οποίος επιθυμεί να ασκήσει νομοθετικά ρυθμιζόμενο επάγγελμα στην Ελλάδα έχοντας αποκτήσει τα επαγγελματικά του προσόντα σε άλλο κράτος – μέλος είτε ως αυτοαπασχολούμενος είτε ως μισθωτός, συμπεριλαμβανομένων των ασκούντων ελευθέρια επαγγέλματα.

Έτσι, το Π.Δ. 38/2010 παρέχει στο δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση στο ίδιο επάγγελμα, για το οποίο διαθέτει τα προσόντα στο κράτος μέλος καταγωγής, και να το ασκεί στην Ελλάδα υπό τις ίδιες προϋποθέσεις με τους Έλληνες υπηκόους. Το επάγγελμα που επιθυμεί να ασκήσει ο αιτών στην Ελλάδα είναι το ίδιο με εκείνο, για το οποίο διαθέτει τα προσόντα στο κράτος – μέλος καταγωγής, εφόσον οι καλυπτόμενες δραστηριότητες είναι συγκρίσιμες.

 

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΙΑΣ ΤΙΤΛΩΝ ΤΥΠΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Με το αρ. 168 του  Ν.4635/2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ  167 Α’, 30-10-2019) επαναφέρεται η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών.

Πεδίο εφαρμογής: Το Π.Δ. 38/2010, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, «Οι διατάξεις περί αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του παρόντος διατάγματος, εφαρμόζονται σε κάθε υπήκοο κράτους – μέλους ή τρίτης χώρας ο οποίος, έχοντας αποκτήσει τίτλο τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης άλλου κράτους – μέλους ή τρίτης χώρας, δεν πληροί τις προϋποθέσεις εφαρμογής της παραγράφου 1 περί επαγγελματικών προσόντων, υπό την προϋπόθεση να πρόκειται για τίτλους:

–  τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης, όταν πρόκειται για πτυχίο πρώτου κύκλου σπουδών,

– μικρότερο τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης όταν πρόκειται για μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης και

–  τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών και φοίτησης όταν πρόκειται για διδακτορικό κύκλο σπουδών,

Αποτελέσματα της αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοδυναμίας: Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτης χώρας με αυτόν που απονέμεται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος παρέχει στο δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος με τις ίδιες προϋποθέσεις και όρους με τους κατόχους συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, εκτός των περιπτώσεων που απαιτούνται αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και ιδίως για θέσεις καθηγητών Α.Ε.Ι., ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού.

Studyabroad

Γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας: Η γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας σε επιστημονικά αντικείμενα – μαθήματα του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. λαμβάνει χώρα σε κάθε εξεταστική περίοδο που ορίζεται για το συγκεκριμένο μάθημα – επιστημονικό αντικείμενο σε Τμήμα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής. Ο ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα να επιλέξει το Τμήμα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής όπου επιθυμεί να εξεταστεί στο συγκεκριμένο μάθημα – επιστημονικό αντικείμενο και υποβάλει σχετική αίτηση στη Γραμματεία του Tμήματος. Η αίτηση συνοδεύεται από την απόφαση του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. για την επιβολή αντισταθμιστικών μέτρων. Ο Πρόεδρος του Τμήματος εκδίδει ειδική άδεια συμμετοχής στις εξετάσεις, οι οποίες μπορεί να είναι γραπτές ή/και προφορικές, ανάλογα με το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος ή της σχολής των συγκεκριμένων αντικειμένων. Μετά την εξέταση, η Γραμματεία του Τμήματος εκδίδει βεβαίωση αποτελέσματος, με ένδειξη «επιτυχώς» ή μη και χωρίς βαθμολόγηση, την οποία ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στο Α.Τ.Ε.Ε.Ν. προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι όροι για την αναγνώριση που αποφασίστηκαν με την προηγούμενη απόφαση του Α.Τ.Ε.Ε.Ν..».

ΑΡΜΟΔΙΑ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ είναι το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων  που δέχεται αιτήσεις και εκδίδει τις αποφάσεις για αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτων χωρών.

Σύνδεσμος Ελληνικών Κολλεγίων. Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Κολλεγίων ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 1998 και έχει ως μέλη του τα Κολλέγια: AEGEAN COLLEGE, ATHENS TECH COLLEGE, BCA COLLEGE, CITY COLLEGE, MEDITERRANEAN COLLEGE, ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ, NEW YORK COLLEGE. Τα Κολλέγια-Μέλη του Συνδέσμου είναι ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα οποία συνεργάζονται κατ’ αποκλειστικότητα με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, αναγνωρισμένα από τις αρμόδιες αρχές της χώρας που εδρεύουν. Οι συνεργασίες αυτές βασίζονται σε συμφωνίες πιστοποίησης (validation) και δικαιόχρησης (franchising), οι οποίες οδηγούν σε πρώτο πτυχίο (bachelor) τουλάχιστον τριετούς διάρκειας σπουδών ή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών.

Β. ΔΟΑΤΑΠ – ΙΣΟΤΙΜΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ

Σύμφωνα με τον επίσημο δικτυακό του τόπο, σκοπός του Οργανισμού είναι η αναγνώριση τίτλων σπουδών που απονέμονται από ομοταγή εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης, πανεπιστημιακής και τεχνολογικής κατεύθυνσης της αλλοδαπής.

Προϋποθέσεις αναγνώρισης τίτλων

Οι τίτλοι σπουδών των αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής αναγνωρίζονται από τον Οργανισμό ως «ισότιμοι» ή ως «ισότιμοι και αντίστοιχοι».

  1. Η «ισοτιμία» αναγνωρίζεται εφόσον:

α) Η διάρκεια των σπουδών, η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης και οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών πληρούν τις απαιτήσεις των πανεπιστημίων και των τεχνολογικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής. Εξαιρούνται από την προϋπόθεση της διαδικασίας της διδασκαλίας και μάθησης τα ιδρύματα τύπου «ανοικτού πανεπιστημίου» (open university), «σπουδών εξ αποστάσεως» (distance learning) και «εξωτερικών πτυχίων» (external degrees), υπό τον όρο ότι τα συγκεκριμένα ιδρύματα έχουν ειδικό πρόγραμμα σπουδών για το σκοπό αυτόν, ότι ολόκληρη η διαδικασία παροχής τέτοιου τύπου προγράμματος γίνεται αποκλειστικά από το ίδρυμα που απονέμει τον τίτλο και όχι από άλλο με οποιονδήποτε τρόπο συνεργαζόμενο με αυτό ίδρυμα και ότι η αξιολόγηση, προαγωγή και αποφοίτηση γίνονται με βάση διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες, ανάλογες με αυτές που ισχύουν στα άλλα προγράμματα.

  1. Ειδικότερα για την αναγνώριση τίτλων σπουδών της αλλοδαπής που αποκτώνται μετά από τριετή φοίτηση, όταν για τα αντίστοιχα προγράμματα της ημεδαπής προβλέπεται τετραετής ή πενταετής φοίτηση, «ισοτιμία» ή «ισοτιμία και αντιστοιχία» του πτυχίου αναγνωρίζεται μόνον εφόσον ο κάτοχος του πτυχίου είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος. Στην περίπτωση αυτή δεν αναγνωρίζεται «ισοτιμία» του μεταπτυχιακού διπλώματος. Η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου δεν κρίνεται απαραίτητη προκειμένου για ισοτιμία με πτυχίο τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος. Σε ειδικές περιπτώσεις εντατικών προγραμμάτων της αλλοδαπής τριετούς διάρκειας, όταν τα αντίστοιχα πανεπιστημιακά προγράμματα της ημεδαπής είναι τετραετούς διάρκειας, είναι δυνατόν με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του οικείου Τμήματος του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Οργανισμού, να χορηγηθεί «ισοτιμία» ή «ισοτιμία και αντιστοιχία» στο πτυχίο χωρίς παράλληλη συνεκτίμηση μεταπτυχιακού διπλώματος. Στη σχετική απόφαση λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια και ιδίως οι διδακτικές μονάδες (credits) του προγράμματος σπουδών του αλλοδαπού ιδρύματος και η τυχόν αξιολόγηση ή πιστοποίησή του από αναγνωρισμένους φορείς ανώτατης εκπαίδευσης. Η απόφαση αυτή δημοσιοποιείται.
  2. «Ισοτιμία και αντιστοιχία» αναγνωρίζεται εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την αναγνώριση της «ισοτιμίας» του τίτλου σπουδών και επιπλέον ο ενδιαφερόμενος έχει διδαχθεί και εξετασθεί επιτυχώς στα βασικά μαθήματα του ομοειδούς προγράμματος σπουδών της ημεδαπής. Ο Οργανισμός μπορεί να απαιτήσει επιπλέον επιτυχή εξέταση σε συμπληρωματικό αριθμό μαθημάτων σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ημεδαπής. Τα συμπληρωματικά μαθήματα δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα έξι. Ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί έως δέκα, όταν πρόκειται για την αναγνώριση τίτλων της αλλοδαπής αντίστοιχων με τίτλους, που αποκτώνται στην ημεδαπή μετά από σπουδές τουλάχιστον πενταετούς διάρκειας. Αν η διαφορά του προγράμματος σπουδών της ημεδαπής από το πρόγραμμα της αλλοδαπής είναι τόσο σημαντική ώστε να μη μπορεί να χορηγηθεί «ισοτιμία και αντιστοιχία» του τίτλου ούτε με τη συμπληρωματική εξέταση σε έξι ή, αναλόγως, δέκα μαθήματα, τότε αναγνωρίζεται «ισοτιμία» εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 4 παρ. 1. Τα συμπληρωματικά μαθήματα ορίζονται από το οικείο Τμήμα του Δ.Σ. του Οργανισμού μετά από εισήγηση της αρμόδιας Εκτελεστικής Επιτροπής (Ε.Ε.).
  3. Τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα υποχρεούνται να δέχονται, μέσα στις δύο επόμενες από την υποβολή στο ίδρυμα της σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου εξεταστικές περιόδους, υποψηφίους που παραπέμπονται από τον Οργανισμό για εξέταση σε συμπληρωματικά μαθήματα σε αριθμό τουλάχιστον ίσο με το 10% των εισακτέων στα αντίστοιχα Τμήματα κατά το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό έτος. Παράλειψη της υποχρεώσεώς τους αυτής συνιστά παράβαση καθήκοντος.
  4. Ο Οργανισμός σε συνεργασία με πανεπιστημιακά και τεχνολογικά τμήματα ανώτατης εκπαίδευσης διενεργεί ειδικές γραπτές εξετάσεις για την αξιολόγηση των απαιτούμενων συμπληρωματικών μαθημάτων και για τον έλεγχο των αποκτηθεισών γνώσεων, όταν το κρίνει σκόπιμο. Οι εξετάσεις μπορεί να γίνονται και με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών, η δε βαθμολογία των δοκιμίων των εξεταζομένων μπορεί να γίνεται και με ηλεκτρονικό τρόπο. Η εξεταστέα ύλη προσδιορίζεται εκ των προτέρων, ισχύει για ένα έτος, ανακοινώνεται δημοσίως και έχει το αντίστοιχο επιστημονικό επίπεδο των εξετάσεων που διοργανώνουν τα ημεδαπά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα γΙα την απόκτηση του αντίστοιχου πτυχίου. Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων οι εξετασθέντες έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την επίδειξη του γραπτού τους από τα αρμόδια όργανα του Οργανισμού και την επαναβαθμολόγησή του, εάν προκύψει σφάλμα ή παράλειψη στην αρχική βαθμολόγηση. Ειδικότερα θέματα ως προς τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων και τη διαδικασία επαναβαθμολόγησης ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μετά από πρόταση του Δ.Σ. του Οργανισμού κατά το άρθρο 15 παρ. 2. Για τη συμμετοχή στις εξετάσεις καταβάλλεται παράβολο στον Οργανισμό.
  5. Η «ισοτιμία και αντιστοιχία» του τίτλου για την οποία απαιτούνται συμπληρωματικά μαθήματα αναγνωρίζεται μετά την υποβολή στοιχείων που αποδεικνύουν επιτυχή εξέταση στα εν λόγω μαθήματα.
  6. Οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι αναγνωρίζονται μόνο ως ισότιμοι.

 

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΟΜΟΤΑΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΛΛΟΔΑΠΗΣ

Ο κατάλογος αυτός του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. περιλαμβάνει Εκπαιδευτικά Ιδρύματα που έχουν αναγνωρισθεί μέχρι σήμερα. Οι πληροφορίες που δίνονται είναι ενδεικτικές καθώς, λόγω νέων ακαδημαϊκών δεδομένων, πραγματοποιούνται διαρκώς κρίσεις για το ομοταγές Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Επισημαίνεται ότι αν κάποιο συγκεκριμένο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της αλλοδαπής δεν περιλαμβάνεται σε αυτό τον κατάλογο αυτό σημαίνει είτε ότι δεν αναγνωρίζεται είτε ότι δεν έχει δοθεί ακόμα η ευκαιρία στον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. να αποφανθεί για το ακαδημαϊκό του επίπεδο. O κατάλογος έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τη διαδικασία αναγνώρισης ισοτιμίας ξένων τίτλων. Για να δείτε αναλυτικά τον κατάλογο επισκεφθείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο https://www.doatap.gr/enhmerosh/idrumata-allodaphs/

Επιλογικά, θα πρέπει να αντιληφθούμε πως εάν για τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση, τα δεδομένα είναι πολλά και είναι αναγκαία η συνδρομή του εγκύρου και έγκριτου επαγγελματικού προσανατολισμού, το δεδομένο αυτό εντείνεται ακόμη περισσότερο εάν στοχεύουμε σε σπουδές στο εξωτερικό ή σε κάποιο κολλέγιο. Η επιστημονική μας ομάδα, διαθέτοντας πολυετή εμπειρία, με αντικειμενική και επιστημονική προσέγγιση, είναι δίπλα σε κάθε ενδιαφερόμενο/η, με συνεχή ενημέρωση και με στοχευμένη συμβουλευτική, προκειμένου να τον βοηθήσει να διακρίνει τις σημαντικές διαφορές, να επιλέξει σύμφωνα με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του και εν τέλει να φοιτήσει στο καταλληλότερο πρόγραμμα σποδών.

Σύνταξη – επιμέλεια: EMPLOY EDU Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας

 

Οδηγίες για την εισαγωγή αλλοδαπών – αλλογενών 2025

Οδηγίες για την εισαγωγή αλλοδαπών - αλλογενών 2025 Την Παρασκευή 27 06 2025 ανακοινώνονται οι οδηγίες για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας...

ΕΠΑΛ και Μηχανογραφικό 2025: Έξυπνες επιλογές!

ΕΠΑΛ και έξυπνες επιλογές  Μηχανογραφικό 2025: Αν και συχνά η προσοχή στρέφεται στις σχολές υψηλής ζήτησης, είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε ότι και οι...

Αντιστοιχίες τμημάτων ΑΕΙ για το Ακαδ. Έτος 2025-26

Ανακοινώθηκαν οι αντιστοιχίες των τμημάτων Υπογράφηκε από τον υφυπουργό Παιδείας Νίκο Παπαϊωάννου η απόφαση με την αντιστοιχία των Τμημάτων, Εισαγωγικών...

Βαθμοί Πανελληνίων: Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2025

Ανακοινώθηκαν οι Βαθμοί των πανελλαδικών εξετάσεων Α. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ: Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ανακοινώνει ότι οι βαθμολογίες...

Αποτελέσματα Πανελληνίων 2025: Οι «αθόρυβες» σχολές με λίγα μόρια αλλά «δυνατά» χαρτιά για καριέρα

Αποτελέσματα 2025: «Διαμάντια» σχολές με τις χαμηλότερες βάσεις Καθώς αναμένουμε τα αποτελέσματα των Πανελληνίων 2025 κορυφώνεται σταδιακά η αγωνία των...

Μηχανογραφικό 2025: Ποιο είναι το κατάλληλο κριτήριο για να επιλέξω σχολή;

Μηχανογραφικό 2025: Ποιό είναι το κριτήριο που πρέπει να λάβω υπόψιν μου για να επιλέξω σχολή; Oι υποψήφιοι καλούνται σύντομα να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό...

Μηχανογραφικό Δελτίο 2025

Μηχανογραφικό Δελτίο 2025: Τι χρειάζεται να γνωρίζεις Η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, για όσους αποφασίσουν να συμμετάσχουν, αποτελεί έναν  σταθμό στη...

Ανακοινώθηκε η ημερομηνία για τη βαθμολογία των Πανελλαδικών

26 Ιουνίου η ανακοίνωση των βαθμολογιών - Αρχές Ιουλίου η κατάθεση του μηχανογραφικού - Τέλος Ιουλίου η ανακοίνωση των βάσεων και το sms στους υποψηφίους Στις...

ΕΛΜΕΠΑ: Μελετώντας την Υγεία, Υπηρετώντας τον Άνθρωπο

Σχολή Επιστημών Υγείας του ΕΛΜΕΠΑ: Μελετώντας την Υγεία, Υπηρετώντας τον Άνθρωπο Η Σχολή Επιστημών Υγείας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ)...

Μηχανογραφικό με Σκέψη: Το Κρυφό Κλειδί που ΔΕΝ Πρέπει να Ξεχάσεις

Μηχανογραφικό με Σκέψη Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βήματα για τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, καθώς...